![]() |
Oopsie ostekake
Oopsie bunn
3 egg stivpisk eggehvittene for seg selv 100 g smørost piskes sammen med eggeplommene 3-4 dråper vaniljeessens (kan sløyfes) 2 ss natreen Bland sammen eggehvittene forsiktig med resten av røra.. Stekes i en rund kakeform i ca 25 min.. 170 grader Ostemasse 200 g smørost 1 pk heistad gele (husk å ta halv mengde med vann) 3 dl pisket kremfløte Bland sammen smørost og gele Bland forsiktig i pisket krem.. Hell over Oopsiebunnen å sett til kjøling :sikle: Det er 20 karber i hele kaka :heia: Du kan ha i rømme om du vil, men reduser da på osten...Jeg syns den smakte best uten rømme.. Velbekomme :) |
Sv: Oopsie ostekake:)
nammmmmmm :)
kan tenke meg at smøreosten med ananas/mandarin må være knallgoe her :) |
Sv: Oopsie ostekake:)
Ja, det er den sikkert:ja: Men da ville jeg tatt noe annet enn bringebærgele isåfall :lol:
Ostemassen kan selvfølgelig lages slik man liker den.. Oopsiebunnen passer perfekt til ostekaken syns jeg.. Derfor måtte jeg poste oppskriften.. Oopsie passer til bløtkakebunn også :ja: Veldig anvendelig :ja: :heia: Jeg elsker den som fant på Oopsier :love: |
Sv: Oopsie ostekake
min dessert ikvell var også ostekake- iallefall noe i den duren
Lager bare ostefyllet og har i dessertskåler med rørte jordbær over :D herlig! jeg liker best ostekake med sitronsmak og siden jeg ikke har funnet sitrongele uten sukker brukte jeg "jada light" saft pulver og gelantin istedet: 3dl fløte 1/2 ts økologisk vaniljepulver (funker like bra med vaniljestang) 200 g naturell ost 3 dl rømme 6 plater gelantin 1 1/2-2 dl varmt vann 2 ts sitronsaft pulver ev. litt søtnigsmiddel pisk fløten, varm vannet og ha i saftpulver og gelantin. avkjøles. bland rømme og ost og ha i fløten. ha så i saften. ha i porsjonsskåler og server med rørte jordbær :rolleyes: yummy |
tusen takk begge to! skal hjem og prøve en av dem i morra!!
|
Knallgoe tips her ja :)
|
Sitat:
|
Denne skal jeg belønne meg selv med når jeg kommer fra jobb :sikle:
|
Tenker jeg lager denne idag! :ja:
|
Kan man bruke sukrin eller sukrinmelis i stedet for natreen her? Eller flytende natreen? Er myyyye karber i natren.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11. |