![]() |
Falt ut av ketose og kommer ikke 'inn' igjen
Plutselig (og selvfølgelig helt overraskende) var jeg ute av ketose :eek:
Har trodd at jeg har fått i meg for lite karbo, så jeg var lettere sjokkert, og nå sliter jeg for å komme tilbake i ketose. Kan for lite karbo gjøre så kroppen sparer og dermed faller ut av ketosen? Jeg spiser nå per dag f.eks: Frokost: Omelett (2 egg, smøreost, fløte) og evt bacon. Stekes i smør Lunch: Salatblanding, brokkoli, 1/4 tomat, agurk, fetaost, laks, egg. Olje på salaten Middag: Taco uten skjell og saus (kjøtt, ost, agurk, salat) :-) Snacks: ca 1/2 rød paprika, ost OG: ca 5 kopper kaffe (skrekk og gru, det ble mange kopper når jeg begynte å telle) Det jeg som regel varierer med fra dag til dag er middagen, resten er stort sett det samme |
Sv: Falt ut av ketose og kommer ikke 'inn' igjen
Du spiser nå mer karber en meg i løpet av en dag så tror ikke du har fått i deg for lite..
Men det står noe om det der i boka mener jeg, et tre trinnsopplegg eller noe som man kan gjøre om jeg ikke husker feil.. Utifra det du skriver har du en bedre dagsmeny en meg.. Jeg spiser som oftest bare to måltider om dagen og det består av kjøtt og grønnsaker, jeg tror jeg ligger rett over 15 kbh om dagen.. |
Drikke vann, kutt ned på kaffien og tomaten. Se om det kan hjelpe :)
|
Flott. Takk for svar :-)
|
Sitat:
Hvordan er karbemengden din i forhold til før du gikk ut av ketose? Og så det viktigste: Går du NED I VEKT, da....?? |
Jeg ligger alltid ekstremt lavt i karber og selv om jeg ikke bruker stix, så kjenner jeg at jeg er i ketose.
Så jeg tror ikke du kan ligge for lavt til å falle ut, men det er nå meg... Så lurte jeg bare på hvilken saus det er du bruker til tacoen...? Kan det være en sukker-synder der kanskje? |
Har hatt elendig matlyst så jeg har slitt m å få i meg nok av alt, så jeg har økt litt inntak av alt ifht tidligere. Og jeg er egentlig overrasket over at jeg har fått i meg for mye karber, men det kan være som Nitja skriver, at det er mer enn jeg tror... Har ligget noen dager nede i 6-7 gr
Det ble taco uten skjell og saus, tok ikke sjansen på noen av delene. Jeg går opp i vekt men ned i cm (???) |
Så lenge kaffen ikke er caffelatte med sirup, synes jeg kosten din er helt fin. Noen er selvfølgelig mer var for karber enn andre da..
Du har ikke mensen? Noen får ikke utslag under mensen, og mange går også opp i vekt.. |
Var det ikke noe han Pål skrev om ketose, etterhvert som kroppen vender seg til å være i ketose slår det ikke ut på stix ol. jeg husker self ikke alt som blei skrevet for leste ikke så nøye...poenget mitt er i hvertfall at det trenger ikke være noe galt me det du spiser sånn hvis du går ned. jeg forsto det slik at det små jeg leste av han:)
|
brukte du ikke det krydderet til kjøttdeigen heller? det er en ketose-killer for min del iallefall!!
|
Sitat:
Mulig du har økt muskelmassen pga økt proteininntak, eller mulig du inntar noe som binder vann i kroppen. Men så lenge noe minker, er du ikke helt på jordet, vil jeg si. ...men uansett skal du ikke ligge UNDER 15 karber daglig. |
Sitat:
Sitat:
Det ble vel egentlig litt feil å kalle middgen min taco, for det var verken skjell, saus, eller tacokrydder, men det var det jeg serverte til resten:o |
Sitat:
Leste det samme... |
Jeg har vært borti samme problemet selv, og fikk høre at det kunne være koffeinen i kaffen som ødela for meg, eller det kunne være kroppen som var sliten pga trening, kosthold og sånt.. :confused:
|
Hei, nå har jeg helt panikk.:eek:
Er i uke 3 med lavkarbo. Og det har gått jevnt og trutt nedover hele tida, og plutselig hopper vekta opp!!Kan det være det at mensen er venta til helga?? Jeg spiser sånn ca: Frokost:2 speilegg+3 striper bacon. Kaffe med cocosa+fløte+litt sukrin Lunch : Salat med tunfisk i mayo Middag : Kjøtt, blanda gr.saker i rømme/fløtesaus Litt nøtter, evt en Atkinsbar innimellom Værsåsnill å hjelp meg..:( |
Sitat:
|
Sitat:
Takk!! Er ny på dette, så jeg vet veldig lite om ting og tang. Er så takknemlig for dette forumet, hadde ikke klart meg uten.:p |
Sitat:
|
takk impulsiw!!!!
|
Bare koselig det.. :ja: Greit å vite at man ikke får "ødelagt" noe på en måte. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30. |