![]() |
"Potetgull"
Hvilke typer snacks er ok å spise? Jeg er ikke sjokolademenneske, men før kunne jeg glatt spise en pose potetgull alene...:eek:
Jeg har forstått at Bacongull er greit. Hvilke andre typer går an? Som lar seg kjøpe i butikker. Er på lavkarbodiett. (Har prøvd hjemmelaget ostesnacks, det var skikkelig godt!) |
Sv: "Potetgull"
Sitat:
Edit: Jeg er visst litt kort noen ganger :lol: Jeg mener; hva slags "lavkarbodiett" er det snakk om? Ketolyse? Atkins? AD? Fedon? Noe annet? |
Jeg gikk på Fedon-diett tidligere. Men jeg vil si at jeg er nærmerer Atkins nå i denne omgangen. Jeg har lest boken, og har lest mye er inne på forumet, og Atkins underforumet. Og jeg ser at jeg følger reglene der ganske nøye. ;)
|
Sitat:
Sikkert noen som har flere tips. :) |
Du kan jo for eksempel lage hjemmelaget chips av søtpoteter. Dette er jo litt på grensen så det kommer jo litt ann på din ACE.
|
Sitat:
|
Atkins carbohydrate equilibrium. Betyr: Den mengden karbohydrater du kan spise i løpet av et døgn uten å gå opp i vekt (på atkinsdietten). Noen kan ha ACE på 150 karber i døgnet mens det for andre kan ligge på 20...
Noen kan fint tåle å spise litt chips av Søtpotet eller Pastinakk, mens for andre blir det for mange karber. |
Sitat:
Hvordan finner man ut hvor mange karb man kan spise i løpet av en dag? Finnes det noen utregningstabell eller noe, helt fersk, totalt blank:forvirret |
jeg har spist litt "ristede mandler" frå maarud, de er kjempegode!!! 6,5 g karbo pr 100 gr
|
Er ikke søtpotet mye søtere enn vanlig potet? Og dermed inneholder mye mer karbo?
Forresten enig i at de rista mandlene er kjempegode :) Litt mye salt kanskje..? |
Søtpotet har litt mer Karbo, men lavere Gi, så man får avgjøre selv! Man må uansett være meget meget moderat. Hadde pastinakkchips ved siden av kyllinggryte i går, var fantastisk!
|
hvordan lager du disse chipsene da??
|
Sitat:
|
Jeg lager "chips" selv, av ost og krydder - UTROLIG GODT! :D
Man tar skiver av ost, Norvegia eller Synnøve, eller hva man har for hånden. Legger skiver på bakepapir, og krydrer litt. Settes i ovnen ved ca 200 grader til osten smelter/bobler, ca 10-12 minutter. Pass på at osten ikke blir brent. Serveres med salsa(First Price 3,6 KH) og sæterrømme... :spisesnak:sikle: |
Sitat:
Har prøvd, og det var deilig! :D |
Oppskrift hjemmelaget chips: Tynne skiver stekes i olje, på så svak varme som mulig. krydres etterpå.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48. |