![]() |
Kategorisere middagsoppskrifter?
Det er veldig rotete å finne noe herinne nå synes jeg..
Kan noen rydde opp litt? Moderatorer? fex sortere oppskrifter i kategorier fisk kjøtt kjøttdeig kylling osv. Hadde vært veldig fint :) |
Sv: Kategorisere middagsoppskrifter?
God ide Nannah! Ikke så greit å finne fram i kaoset nei :nei:
|
Bruk emneordene. :)
|
Jeg må ha det inn med teskjeer jeg nå...husk at jeg er
data-analfabet da :eek: Ser ingen andre enn fx middag...lunch osv. jeg vill ha underrubrikker til disse... Mulig jeg er dum og trenger HJELP her :p |
http://hanspetter.no/files/emneord-l...417-115029.png
Emneordene kan du klikke på og få opp lister over andre tråder med de samme emneordene, omtrent som et forum. Du kan også søke på emneord under avansert søk. Noen ønsker oppskrifter sortert på hovedingrediens (fisk, kjøtt), andre ønsker måltid (frokost, middag), noe mat går til både frokost, middag og kvelds, og noen ønsker oppskrifter sortert på dietter (Ketolyse, Lindberg). Emneord gjør alle til lags. :ja: |
Vi kan jo sette igang med en liten dugnad på dette, med emneord som feks frokost/lunsj/middag, kjøtt/kylling/fisk og ketolyse/lindberg/lavfett/høyfett?
|
Ja, vi må bli flinkere til å legge til emneord! Jeg har hvertfall ikke vært noe flink til det. Men kan hvem som helst legge til emneord i allerede eksisterende tråder? Er det ikke bare når man starter en tråd at man kan legge til emneord?
|
Ser at jeg var litt kjapp der... Ser nå at jeg kan jo legge til emneord i allerede eksisterende tråder. Jepp... Da er det bare å sette i gang dugnaden :heia:
|
Tusen takk HP :)
|
Nå har jeg sittet og lagt til emneord i en del av oppskriftene inne på middagsdelen av oppskriftsforumet. Jeg ser at fåtallet av oppskriftene har emneord. Gerds oppskrifter er de eneste som gjennomgående er godt "merket". Og man kan bare legge til 2 emneord på andres tråder. Det betyr at mange flere må gjøre en dugnadsjobb med å legge til emneord for at emneordsfunksjonen i det hele tatt skal ha noe for seg.
|
Sitat:
|
Jeg legger alltid inn emneord når jeg ser tråder med god info, og i oppskrifter :ja:
|
Sitat:
|
blomkålstappe og blomkålmos, men det er nok som du sier at kanskje ingen andre har lagt inn disse ordene. Jeg bruker helst vanlig søkefunksjon og søker på det jeg trenger oppskrift til og begrenser søket til å bare søke i oppskrifter og får da et veldig spesifikt søk. Men klart, søker man på blomkål i hele forumet, da får man mange svar ja;) Tror folk må lære seg å bruke søk på riktig måte.
|
På f.eks. blomkålmos legger jeg inn følgende: blomkål,blomkålmos,blomkålstappe,tilbehør...
|
:o legge inn emne ord ja... Lærer så lenge man lever. :D
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|