Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8)
-   -   gelatin (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2551)

dingpot 22-11-04 22:23

gelatin

Jeg ser av listene at man har lov å ha gelatin på induksjonen, men hvor mye? hvor mange gram karbohydrater skal man telle per plate gelatin? Eller inneholder ikke gelatin karbohydrater i det hele tatt? (er ikke gelatin stivelse da? som igjen er karbohydrater?) jeg ser jo confecta og heistad sine geleer som ikke inneholder karbohydrater, men proteiner. Hvor kommer da "stivheten" til disse geleene fra om de ikke inneholder gelatin? Hvor kan man i så fall få kjøpt karbohydratfritt gelatin?

Er jeg helt på bærtur nå? :forvirret :rodme:

Summer 22-11-04 22:27

Gelita gelantin er bare eggehviteprotein. :)

dingpot 22-11-04 23:14

:w00t: gjett hvem som skal lage seg desserter!!!!!!!! :D

mofe 22-11-04 23:19

jeg også hadde samme reaksjon under induksjon.. men gjett hvem som ble superskuffa da geleen av saft og gelatin bare ble dissete.. :mad:

men du får ha lykke til! :)

Summer 22-11-04 23:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofedilla
jeg også hadde samme reaksjon under induksjon.. men gjett hvem som ble superskuffa da geleen av saft og gelatin bare ble dissete.. :mad:

men du får ha lykke til! :)

Skal ikke geleen disse da? :p
Du har nok brukt for masse vann i blandingen din..:)

mofe 22-11-04 23:30

jooda, disse skal den, men.. ikke sååå mye :) Hadde sikkert for mye vann i, ja :)

Marianne 24-11-04 17:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hvor får jeg kjøpt denne?

:) marianne

Summer 24-11-04 17:33

Vi kjøper på spar/meny

Sandrine 07-12-04 13:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise

Fra gelita.com

"The raw materials used in its manufacture are skin (pigskin and hide split) and bone taken from slaughtered animals that have been approved for human consumption. The collagen contained in these raw materials is the actual starting material used for the manufacture of gelatine."

Eggehviteprotein høres unektelig noe bedre ut...

elian 07-12-04 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sandrine
Fra gelita.com

"The raw materials used in its manufacture are skin (pigskin and hide split) and bone taken from slaughtered animals that have been approved for human consumption. The collagen contained in these raw materials is the actual starting material used for the manufacture of gelatine."

Eggehviteprotein høres unektelig noe bedre ut...

:w00t: :eek: Å fysjamei!!!!!! Dette viste jeg ikke, gitt..........

Men jeg husker jeg ble fortalt da ejg var liten, at leppestift ble laget av fett fra døde, kokte dyr....... Jeg brukte ALDRI leppestift som liten/ung! Det er jo ganske "digøsting" da?!

mofe 08-12-04 02:14

YUCK!!!!:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.