![]() |
Lage "barer" selv?
Går det an å lage noe som kan erstatte Atikinsbarer og den typen "snacks" hjemme, av ting man har i huset?
|
Sv: Lage "barer" selv?
Smelte mørk sjokolade sammen med litt kokosa. Tilsett frø, nøtter, mandler, knuste fiberrik, soyaflak, etc. Hell i muffinsformer i tynne lag. La stivne og stå kaldt. Nammis!
|
Jeg har prøvd å lage noen barer selv. De ble ikke så værst. Er veldig usikker på utregning av Karbinnholdet.
Her er minn oppskrift Hjemmelaget protein-bar Protein Khd Fiber 110 gr 2 stk Egg 1,5 1,9 1 ts Søtning 30 gr 2 ss Hasselnøtt pulver/mel 4,1 5,1 30 gr 2 ss Mandelmel 12 2,4 9,9 30 gr 2 ss Cocosmel 6 1,2 18 10 gr 2 ss Kli 1,5 1,9 4,2 20 gr 2 ss Havregryn 2,7 11,2 15 gr 1 ss Linfrø 3,7 5,2 30 gr 2 ss Protein Pulver ( 23,7 3 Perferct Zero Carb Isopure) 2,5 dl Fløte 0,5 0,7 20 gr 2 ss Cocos râpée – til pynt 1,4 4,7 Totalt Proteiner: 79,2, Khd: 48 , Fiber: 37,3 Bland sammen alt det tørre: Hasselnøttmel, Mandelmel, Cocosmel, Kli, Havregryn, Linfrø og Protein Pulver. Visp egg og søtning til eggedosis. Smelt sjokoladen og bland i 2,5 dl fløte. Ha eggedosis og Sjokoladen i blandingen og bland god. Dette skal bli en fast deig, som formes i den størrelse og form en ønsker. Rull dem i cocous. Kan stekes. Og den kan kun kjøles ned i kjøleskap. Valget er ditt. Dersom du vil steke dem, da blir det en tørr ”skorpe” som ikke klisser, stekes på 175 grader i ca 5 min. Anbefaler porsjoner på ca 30 gram. Pr bar = 14 stk totalt Karbo innhold blir da følgende: Khd = 48 – Fiber 37,3 = Netto Karbo 10,7 / 14 stk = Khd pr bar 0,76. |
Sitat:
må prøves |
Sitat:
|
Uphs :flau:- Nå ble jeg flau. Jeg har glemt å skrive inn 100 gram (I plate) 85 % sjokolade.
Nå er jeg usikker på om jeg har denne med i utregningen - jeg er på jobb nå, så jeg må sjekke det når jeg kommer hjem. Altså: 100 gram 85 % sjokolade. |
1 Vedlegg
Det skulle vel gå bra vel. Her er en fil som inneholder en haug ulike barer som jeg fant i et forum på nett.
Odde:D |
Hei! Ny på forumet, men fikk en idé til proteinbar.
100 g mandler 100 g hasselnøtter 40 g peanøttsmør, grovt 2 egg Pisk eggene stive, finhakk mandlene og nøttene, bland inn peanøttsmøret. Lag passe store biter og stek på 180 grader i 10-15 minutter. Avkjøl. Har denne oppskriften i ovnen nå og gleder meg. :D 360 gram totalt 1720 kcal Protein 61,1 gram Fett 153,9 gram Karbohydrat 18,3 gram Hmm -- kanskje jeg skulle kalle det en fettbar isteden! :D Hva tror dere om oppskriften? |
Sitat:
|
Jeg vet dette er en gammel tråd, men har noen funnet en superbra oppskrift på barer i det siste?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28. |