![]() |
Å spise kaker
Lurer på en ting jeg. Har akkurat holdt på med lavkarbo i en uke, og skal feire barnebursdag i morgen.
Er det lurt å lage denne kaken når jeg bytter ur melis med splenda, eller lrer jeg meg selv da? Noen smarte lavkarboere som kan svare meg? Her er oppskriften: 4 eggehviter og 250 gram melis stivpiskes. 250 gr malte mandler, 2 ts bakepulver, 2 ss hvetemel blandes og vendes inn i marengsen. Stekes i godt smurt og meldrysset form ca 25 min. 180 grader. Fyll: En pk med fløte piskes, blandes så med nesten 1 pk vaniljekrem. Pynt så med frisk frukt Jordbær,kiwi,blåbær,osv.... |
Sv: Å spise kaker...
Tja, du må bytte ut hvetemjølet også, men det går fint an å bruke splenda i mandelbunn.
Vaniljekrem er sjukt mye karber, så da bør du lage vaniljesaus fra bunnen med eggeplommer... Jeg bruker bare krem med vaniljestang i.. |
Sv: Å spise kaker
Det kommer selvsagt ann på hvor strengt ditt kosthold er. Etter min mening er ikke 2 SS med hvetemel noe problem i en hel kake. Kanskje være litt forsiktig med frukten også, av de du nevner er kiwi den som har mest karber (ca 10 g pr 100 g) .
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48. |