![]() |
Hjemmelaget sopp-fløtesaus-stuing
Denne sausen pleier jeg å ha til grillmat :-)
Man tager ønsket mengde sopp (sjampinjong), jeg pleier å bruke 10-12 stk. Skjæres opp i skiver og stekes i smør med litt salt og pepper. Hell kremfløte over (2,5g karbohydrater per dl) og la det koke til det er blitt tykt (30-45 min). Til 10-12 mellomstore sjampinjonger bruker jeg 2 pakker med kremfløte. Dette er nok til ca 4-5 personer for det er veldig mektig :-) Jeg synes iallefall den er kjempegod :-) Det skal egentlig litt sukkerkulør oppi også for å få riktig farge, men jeg dropper den. |
Sv: Hjemmelaget sopp-fløtesaus-stuing
Åja, og så må man passe på når det begynner å koke, for det skummer veldig fort over. Jeg pleier å skru ned varmen til det akkurat koker når det har begynt å koke. Pleier å steke sjampinjongene i en liten kjele og så heller jeg bare fløten over når de er ferdig stekt :)
|
Denne er herrlig! Men jeg har litt creme fraiche sammen med rømmen for å få det litt syrligere...
Skal jeg sette en spiss på hele stuinga har jeg litt sprøstekt bacon oppi.. Herrlig! |
Det gjør seg med litt crème fraîche oppi også ja, det hender jeg har oppi noen løkbåter og. Og litt buljong :)
|
:sikle:
|
OOOOg hvis du freser litt indrefilet av svin og litt av storfe og har oppi, samt litt brokkoli, så har du med en gang en egen rett... Vi spiser det på den måten i allefall en gang i uka.
|
Susanne, dette så godt ut.
Takk for oppskriften :) |
Sitat:
|
Hei hei. Jeg er nybegynner, men denne sausen var virkelig god :) Jeg tilføyde litt sitronpepper og hvitløkspulver + en liten dash med koriander.
Nyyydelig :p |
Og husk 1 laurbærblad i alle sauser og gryter gjør susen !!!!!
|
Dette er kjempegodt :sikle:
Tips:det går mye fortere å få den tykk hvis du koker den i steikepannen. :ja: jeg elsker denne kald også jeg,men det er veldig det blir noen rester igjen da :p |
Denne (med litt soyasaus i) har jeg ofte hatt til fullkornspagetti sammen med kjøttboller. Nydelig til det meste, egentlig. Nammm!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36. |