![]() |
Frokostmuffins...
Jeg er tilbake på "vannvogna" og forsøker så godt det lar seg gjøre å spise mat med relativt få karber. Supervanskelig for ei som digger ferskt brød... Da må man inn på kjøkkenet (enda godt man også digger å forske litt...) Idag har jeg laget noen knallgode muffins, som jeg med god samvittighet kan anbefale! Aner dog ikke heeelt hvor mange karber det er pr. stk - men det finner dere sikkert ut av selv. Tror kanskje ikke de egner seg heeelt for dere som går på strikt ketolyse, men som sagt - jeg aner ikke!
Frokostmuffins -8 stk. (4 til frokost og 4 til lunsj?) :D 2 ss linfrø - kjøres i kjøkkenmaskin (jeg har en Magic-Bullet som jeg IKKE kan leve foruten!) 1 dl CC 2 egg 1/2 dl soyaprotein 1/2 dl olje av foretrukken sort 1/2 dl soyaflokker - fra helsekost 1 ss Kruskakli 1 ss havregryn 1 ts bakepulver - ikke ta for mye, da smaker det ikke bra... 1 ss solsikkekjerner - her velger du om du vil ha de hele eller kjøre de sammen med massen i maskinen. 5 grønne oliven for smak (jeg bruker ikke salt!) Kjør alt til en deiget masse. Blir den for tykk, sper du på med vann... Fordel i vanlige muffinsformer og stek i ca.30 min på 200grader. Smakte nyyydelig her nå nettopp... Masse ost på toppen, jummie!!! |
Sv: Frokostmuffins...
Disse hørtes gode ut:D
Men hvilken type soyaflokker bruker du? Jeg har prøvd i lengre tid å få tak i Spielberger sine som bare har 3 karber pr. 100 gr., men uten hell. Noen forslag? |
Jeg har vært hos Life helsekost og handlet en type som kommer fra Joco. (Jonassen & co står det på posen...)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45. |