![]() |
Grillmat på Atkins' vis, 6,7 g karbo
Sol, varme og pinsehelg!
Vi måtte jo selvfølgelig grille :-) Jeg laget meg en grilltallerken som inneholder totalt 6,7 g karbo, inkl. potetsalat uten potet ;-) http://www.lenabeatrice.net/generelt...-pa-atkins-vis Fortsatt god pinsehelg alle sammen! |
Sv: Grillmat på Atkins' vis, 6,7 g karbo
Å, det så godt ut, er det bare løk og purre i den potetsalaten altså?
|
Omtrent bare det ja...
Løk, purre, majones, noen dråper søtningsstoff og noen dråper eddik. Jeg lagde denne før jeg begynte med Atkins også, men da hadde jeg i hakkede sylteagurker, og litt av laken fra de. Det ga en veldig god smak. Den laken inneholder jo eddik og sukker, og jeg erstatter nå sukkeret med søtningsstoff. Agurken har jeg kuttet ut, men jeg synes jeg får den samme smaken :-) |
Ser veldig godt ut. Jeg har også laget en slags potetsalatt, men har brukt blomkpl i stedenfor purre. Godt det også. Inspirerende med bilder!
|
Maimor:
Har lurt litt på om jeg skulle prøve blomkål også, liker det veldig godt :-) Jeg trenger i hvertfall ikke potet, når det smaker som potetsalat uten! |
Så smart! Jeg har brukt store hvite bønner (butterbeans) i stedetfor potet, det er knallgodt men inneholder jo litt karber da. Denne så dritgod ut, må prøves nå snart!
|
Ja den smaker veldig godt...farlig godt egentlig :o
Samboer elsker den han også. Potet er oppskrytt :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19. |