![]() |
Fett er bra!
I dag holdt kollegene mine på å dette av stolen!
Jeg påsto at fett er bra, og at sukker er farlig. Hadde laget meg en fin porson med smeltet smør( to småpakker), litt røykelaks og egg m.majones. Jeg kom til å dø fordi blodårene mine kom til å være fulle av fettkuler. Jeg sto på mitt og fortalte dem at grunnen til at de var så godtesyk hele tida var alle karbohydratene de hadde i seg det..... De får bare tro at jeg er gal.....jeg skal i alle fall nå målet mitt jeg. Neste pause laget jeg meg fra salatbaren følgende: Litt løk litt paprika norvegiaost fetaost m sorte og grønne oliven og masse olje noen solsikkefrø og masse rømme og litt salat Hva tror du dama i disken sa?... Hun sa: Tar du det der for å være salat?.... Så fikk hun det blikket " Ja, slik du spiser er det ikke rart du ser ut som et fleskeberg!" Ikke lett når hele verden er imot en, altså!:confused: |
Sv: Fett er bra!
Skjønner hva du mener :ja:
Men bare vent.... når de ser at dette virkelig hjelper, kommer nok pipa til å få en annen lyd ;) Bare stå på videre :heia: |
Jeg skjønner ikke helt vitsen med og kommentere andres mat hele tiden. Med mindre man sier at det så godt ut e.l.
|
Sitat:
|
:lol: Hadde de noen god forklaring på hvordan kroppstemperert fett kan bli til fettklumper i årene?
Jeg tror nok heller de klumpene kommer av karbohydrater.. Jepp, de fleste får bakoversveis når en sier at fett er veldig sunt. De fleste jeg kjenner er jo veldig med på dette med at sukker er farlig og unngår ferdigprodukter pga sniksukringen, men ingen kan skjønne det at grovt brød er som sukker:lol: |
Sitat:
|
Sitat:
Kan ikke annet enn riste på hodet jeg... |
Sitat:
Brød er som regel laget av mel. Og mel i mine øyne er bare en annen type sukker. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er viktig at lavkarbo-folk ikke blir til prester som fordømmer kategorisk. Da er vi ikke bedre enn de tullingene som sitter og gir ernæringsråd. |
Sitat:
Jeg får like kraftig svingene blodsukker uansett om jeg spiser potet, grovt brød eller rent sukker. Samme hva OE sier om potet, så kan ikke jeg spise potet noen ganger i uka, jeg trenger ikke en gang måle blodsukkeret for å vite at jeg blir helt på snurr og på jakt etter mere sukker. |
Hehe det er akkurat som på min manns jobb, der ei eldre dame alltid kommenterer mengden fett han bruker og at han gjerne spiser kyllingfilet til lunsj. "For det er det jo bare kroppsbyggere som gjør?". :lol:
I tillegg holdt hun nylig på å besvime da han tok TO egg fordelt på to knekkebrød tiil lunsj, det var jo FARLIG. Mens hun selv smurte seg en skive Kneipp med Soft flora og helte over en haug med jordbærsyltetøy fra skviseflaske. :snill: |
:lol::lol::lol:
Sitat:
Ja, den som ler sist... |
Synes det nesten er litt trist at dere i det ene øyeblikket klager over at de fordømmer dere, og i det neste sitter og fordømmer dem. Dere *vet* jo at dere har rett, men de *vet* faktisk også at de har rett (selv om vi vet de tar feil). Ser ikke vitsen med å gjøre narr av folk, uavhengig av kosthold.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det tok meg veldig lang tid å innse at det ikke var sånn det hang sammen, og jeg har forståelse for at folk som ikke aktivt oppsøker andre kilder og tester mulige andre dietter for å se selv er skeptiske. Og de aller fleste av oss har vært der en gang, for hadde vi vært opplyste mennesker som levde på lavkarbo hele livet hadde ingen av oss være overvektige. Opplysning er veldig viktig, men budskapet når ikke frem om man putter det inn i latterliggjøring. ;) (Og jeg mente ikke deg spesielt.) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32. |