![]() |
Celulitter
Hei,
er det flere med meg som har blitt kvitt celulitter under Ketose/Dr. Atkins dietten? Jeg er inni min 4. uke nå og mine celulitter på lår og rompe er som "fordunstet for solen"! Er det kuren el. er det vannet jeg får i meg som er årsaken til dette tro? Bare DET i seg selv er jo grunn nok til å gå på denne kuren!!!:D:D:D |
Sv: Celulitter
Blitt kvitt celulitter? Yes! :D Jeg har fortsatt 10 kg som skal vekk, men celulittene er så og si borte.
|
Jepp!
He-Bee sa en dag at jeg har hud som en 18-åring. :lol: |
Dette er jo bare helt fantastisk!:heia:
|
Pussig nok tenkte jeg det samme selv foran speilet i morges!
Har aldri hatt mye cellulitter, men nå er de så å si borte:) |
japp, og jeg hadde mye. har litt enda liksom. jeg tror det er fordi man blir kvitt innmari mye vann i kroppen. iallefall ser det sånn ut for meg, at når jeg har skeiet ut en stund og kommet i ett dårlig mønster så blir det mer cellulitter igjen. forøvrig så er heller ikke hvetemel og sukker så gunstig på cellulittene.
|
Skautrollet; jeg hadde heller ikke mye, men når man har passert 40 så kommer de krypende, ... men nå ser jeg ut som en "babyrompe" hehe:)
Jeg er så utrolig imponert over at det går ann!!! Som du skjønner er jeg meget godt fornøyd, det på tross alt sommer og sol; noe som betyr strandliv;) |
Har blitt mindre ja, jeg har noen kg igjen da...
Herlighet for en herlig kur!! :lykkelig: |
Jeg har aldri hatt celulitter som jeg vet om (men jeg har aldri heller hatt noe særlig rompe eller lår å snakke om, hehe), men har heller ikke fått det med årene (spist lavkarbo i tre år). Jeg har heller ikke en nevneverdig rynke, selv om jeg røyker som en skorstein :o (ikke at jeg anbefaler det :p), og strekkmerkene mine, dem hadde jeg MANGE AV, etter en stor vektøkning før tenåra, de har bleknet, det er en ting, men de er ikke "dype" lenger, som de var før, for selv om de ble blekere, syntes de i litt mer dramatisk belysning, men de siste årene har de blitt mye mindre øyensynlig. Yay! :heia:!
|
Jeg har hatt utrolig mye cellulitter (Hva er de kraterne du har på rumpa? spurte mannen min for et par år siden :lol:). De ble merkbart mindre etter en tid på lavkarbo og trening. Om det var lavkarboen eller treninga eller det at jeg gikk ned i vekt som var utslagsgivende vet jeg ikke.
|
Typen min trodde at alle strekkmerkene mine var arr! :p Han må jo ha trodd at jeg har vært i DEN dødsulykken! :p
|
typen min hadde heller ingen anelse om hva strekkmerkene var for noe.
Jeg har anlegg for celulitter. Jeg var syk en periode og veide under 50 kg, jeg var trent og hadde allikevel celulitter. Jo høyere vekten er jo mer får jeg, rumpe, lår, armer og mage er rammet. Men etter bare å ha gått ned 6 kg ser jeg at det er nesten ingenting igjen på mage og armer og på ene hofta. En herlig blanding av trening, vektnedgang og lavkarbo gjør susen. Ser ut til at jeg kan bli kvitt så og si alt med dette kostholdet. *erle drømmer seg vekk i hvor flott hun kommer til å se ut når hun er ferdig slanket!!! erle gleder seg til det ytre passer til det indre* |
Eksen min hadde faktisk strekkmerker på rumpa! Og det til tross for at han er godt over en åtti og veier knapt søtti kg. Han var ikke klar over det før jeg påpekte det, haha. Sikkert fordi han stort sett sitter på ræva og spiller WOW :lol:
|
Broren min har masse strekkmerker fra når han vokste fra typ 170cm til 190cm "over natta"! På ryggen og nedover rumpa liksom.
|
Strekkmerker og cellulitter kan ha noe med hormoner å gjøre også :ja: Jeg har strekkmerker over hele kroppen, og det begynte da jeg kom i puberteten. La ikke på meg så mye at det skulle ha noe å si.
Cellulitter fikk jeg etter at jeg prøvde p-piller, før den tid hadde jeg absolutt ingen og jeg la ikke på meg noe av p-pillene heller så det kan ikke skyldes det :rolleyes: Venninna mi på 49 kg hadde masse cellulitter selv om hun var langt ifra overvektig. |
Jeg leste at strekkmersker kan skyldes sinkmangel.
Forøvrig mente jeg også å ha lest at tynne oftere har celulitter enn de som har litt kjøtt på beina, fordi de har mindre underhudsfett å polstre med. I såfall burde man jo få mer heller enn mindre på lavkarbo og ved annen slanking? Har forøvrig aldri hatt det siden jeg ikke eier hofter eller rumpe. Men oppdaget til min store skrekk noe som lignet på ARMENE av alle plasser når de var bøyd! Og det har definitivt kommet etter lavkarbo :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Eldre men er kjekt det, men... :lol: Jeg fikk også mine strekkmerker i puberteten, og jeg var ikke overvektig en plass. |
Sitat:
|
Jeg jobber som hudpleier og har lest mye om hud osv. Det er veldig mange unge i dag som har strekkmerker og ikke alle er overvektige. jeg tror mye av det kommer av kostholdet, jeg kaller de bollebarna, hele kostholdet består av sukker og hvitt mel. Alle de blodsukkersvingningene de får hver dag gjør elastin og collagenet i huden blir av dårligere kvalitet og gjør at man får strekkmerker. :rolleyes:
|
Mine cellulitter har minsket betraktelig og mange har forsvunnet. Håper det fortsetter. :)
|
Har litt cellulitter, men mener de minker. Ikke at jeg ser etter så ofte da. Skulle bare ønske ræven óg minket jeg. :P
|
Ja, de forsvant fort. Det er jo fett i klumper. Fett forsvinner på lavkarbo, både det harde og det løse:) Jeg tror lavkarbo er bedre enn lavkalori for å få de vekk.
|
Sitat:
|
Klumpene er harde jo, Carisma. Det kan ikke være vann da. Det er kanskje vann mellom ja. Hvis celluliter betegner hullene inn mellom klumpene og ikke klumpene, ok, da har du rett.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35. |