![]() |
Spise sent på kvelden
Har det noe å si, om man holder seg innen for karb. grensen?
Jeg ble så sulten et par timer etter middag, og spiste to ziggy lapper med smør og skinke. Føler at jeg får så dårlig samvittighet, føles ut som jeg spiser FOR mye. Her er dagen min i dag: Pga dårlig handling, så har det blitt to x salater med issalat, skinke og ost. Middag ble sommerkotelett, isbergsalat og tomat. Høres dette ut som en veldig dårlig dag? |
Sv: Spise sent på kvelden
Jeg har nettopp spist egg og bacon:D Man skal vel spise når man er sulten på dette kostholdet
|
På ketolyse skal man spise når man er sulten og spise seg passe mett :)
Viss man blir fort sulten igjen etter et måltid, kan det indikere på for lite fett i maten. Fett holder oss mett.' :) |
Min dag har sett slik ut:
Frokost: 3 Ziggy lapper,2 med brie og 1 med kalkunpølse Etter trening: 2 babybel Lunsj: 4 skiver bacon og 2 stekte egg Mellommåltid: En liten neve baconcrisp Middag: 1 kyllingfilet, jukseris og fløtesus med sopp og bacon Kvelds:1 avocado med majones og reker og enda en babybel Gurimalla, ser ut som jeg spiser hauger jo ;-) Drikker masse vann og te også jeg da... Vet ikke helt hva som er bra og ikke enda, ikke helt dreven foreløpig!:o |
Det er litt rart å skulle vende tankegangen, ja.
Man er vandt til å høre at man kun går ned i vekt om man spiser mindre, men nå skal vi liksom spise MERE og likevel gå ned i vekt :p Men ikke ha dårlig samvittighet - jeg spiser når jeg er sulten, og det fungerer veldig bra. Tar ikke lange tida før den 'hungeren' man hadde før blir borte. Ganske deilig å kjenne på at man ikke har lyst på snop og mat selv om man nettopp har spist, slik man gjerne har når man har et kosthold med mye karbo. |
Sitat:
Takk,takk :) Og til dere andre. Jeg får automatisk dårlig samvittighet om jeg føler meg ordentlig mett. Har vært på maange slankekurer, sikkert derfor. :rolleyes: |
Da jeg enda var i slankefasen opplevde jeg at jeg gikk raskere ned i vekt i de periodene jeg spiste sent på kvelden. Spiste gjerne like før jeg skulle legge meg.
|
Sitat:
|
Sitat:
Lapper Lavkarbo (4 karber i hele røra) ( fritt etter Ziggys Polarbrød/lapper) 1/2 boks Cottage Cheese (CC) 1,5-2 dl raspa ost 3 egg -salt, pepper, krydder og urter etter smak Bland CC, eggeplommer, salt, pepper og ev. krydder/urter med stavmixer. Tilsett osten og rør godt Eggehviter piskes stive CC-blandingen vendes forsiktig i eggehviten. Legges på bakepapir med ss. Blir 9 stk., eller tømmes utover bakepapirkledd plate og stekes hel. Deles i biter når den er kald. Stekes ca 20 minutter på 180 grader. De faller sammen etter steking. Brukes som: Brødskive, burgerbrød,pitabrød, pizzabunn Kan fryses Tines i micro, stekeovn eller på svak varme i brødristeren. __________________ Veldig gode med masse pålegg!!!! :D:D |
Er vel mer enn 4 karber? Er jo 5 pr egg? eller er jeg på jordet....
|
Det er 0,9 karber pr. 100g egg
Et medium egg veier ca 50-55 gram :) |
Sungirl, hvis du skal ned så mye som du sier så prøv Skaldemann Extrem. den er så kjemisk fri for grønnsaker at du få ikk lov til å gå over plena engang.
Lykke til Mvh grovsnus |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28. |