![]() |
Partystoppere
Hei! Jeg lurer på om jeg har oppdaget en partystopper hos meg... Trodde ikke jeg hadde sånt jeg, men macadamian og peanøtter har jeg spist de siste 4 dagene (i små mengder) og vekta har gått opp 0,4 kilo....
Hvor lang tid tar det for dere å komme over denne fasen (begynne å gå ned i vekt igjen) hvis dere har spist en partystopper? |
Sv: Partystoppere
Sitat:
Hva mener du med små mengder forresten? Og peanøtter...? kan fort bli litt karbo det, selv med små mengder. Var det saltede nøtter? Salt binder vann i kroppen |
Hvis jeg drikker pepsi max, som er en gedigen festbrems for meg, så tar det 4-5 fager før vannet den drar på er borte igjen. Og en hel uke minst før vekta går nedover.
|
Sitat:
Jeg har ikke merket noe partybremseffekt av det. Aspertam, sukralose og acesulfam har ingen glykemisk indeks og påvirker ikke blodsukkeret. Karbohydratinnholdet i disse drikkene er jo 0. Derimot er tyggegummi søtet med sorbitol og xylitol en festbrems for meg. Dersom jeg tygger en hel pakke på en gang selvsagt ;) |
Sitat:
Leste en plass at kroppen bruker 1-3 dager på å entre ketose (alt etter person) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14. |