Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Partystoppere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27368)

tarante 11-08-09 15:34

Partystoppere

Hei! Jeg lurer på om jeg har oppdaget en partystopper hos meg... Trodde ikke jeg hadde sånt jeg, men macadamian og peanøtter har jeg spist de siste 4 dagene (i små mengder) og vekta har gått opp 0,4 kilo....

Hvor lang tid tar det for dere å komme over denne fasen (begynne å gå ned i vekt igjen) hvis dere har spist en partystopper?

LenaBeatrice 12-08-09 10:25

Sv: Partystoppere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tarante (Innlegg 752637)
Hei! Jeg lurer på om jeg har oppdaget en partystopper hos meg... Trodde ikke jeg hadde sånt jeg, men macadamian og peanøtter har jeg spist de siste 4 dagene (i små mengder) og vekta har gått opp 0,4 kilo....

Hvor lang tid tar det for dere å komme over denne fasen (begynne å gå ned i vekt igjen) hvis dere har spist en partystopper?

Det er nok veldig individuelt hvor lang tid det tar før man går nedover på vekta igjen etter en party-stopp.

Hva mener du med små mengder forresten? Og peanøtter...? kan fort bli litt karbo det, selv med små mengder.
Var det saltede nøtter? Salt binder vann i kroppen

Carisma 12-08-09 11:05

Hvis jeg drikker pepsi max, som er en gedigen festbrems for meg, så tar det 4-5 fager før vannet den drar på er borte igjen. Og en hel uke minst før vekta går nedover.

Mr. Muscle 14-08-09 02:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 753088)
Hvis jeg drikker pepsi max, som er en gedigen festbrems for meg, så tar det 4-5 fager før vannet den drar på er borte igjen. Og en hel uke minst før vekta går nedover.

Jeg bøtter nedpå med enten Cola Zero, TAB X-tra, Cola Light og Pepsi Max hver eneste dag (2-2,5l)
Jeg har ikke merket noe partybremseffekt av det. Aspertam, sukralose og acesulfam har ingen glykemisk indeks og påvirker ikke blodsukkeret. Karbohydratinnholdet i disse drikkene er jo 0.

Derimot er tyggegummi søtet med sorbitol og xylitol en festbrems for meg. Dersom jeg tygger en hel pakke på en gang selvsagt ;)

Mr. Muscle 14-08-09 02:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tarante (Innlegg 752637)

Etter å ha gått ned ca. 0,5 kg per dag oppdaget jeg at vekten hadde økt 0,5 kg dagen etter å ha konsumert 2 pakker med tyggi. Dette kan selvsagt skyldes veskebalansen, men det tok meg 3 dager før dette halvkiloet var borte og "normal" vektnedgang var gjenoppstått.

Leste en plass at kroppen bruker 1-3 dager på å entre ketose (alt etter person)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.