![]() |
Da har jeg testet videoblogging
Må finne ut av om jeg kan legge ut filmsnutter fra Youtube her, men det er sent nå og jeg begynner å bli trøtt, så foreløpig linker jeg til bloggen min.
Min første videoblogg: www.lenabeatrice.net/generelt/min-forste-videoblogg |
Sv: Da har jeg testet å videoblogge ...
Nei, så artig! Og du hørtes akkurat ut som jeg har foretsilt meg. :)
|
Jamen, jeg trodde du var svensk :p. Eller husker jeg feil?
|
He he joda, jeg er svensk.
Født og oppvokst i Sverige, flyttet til Norge da jeg var 19 år, nå er jeg 38. Men jeg må legge til at jeg bodde i en grensekommune i Sverige, nemlig Årjängs kommune som grenser til Marker kommune i Norge, hvor jeg bor nå. Og min mamma er norsk :-) Så norsk har jeg alltid kunnet snakke, om ikke like godt som nå. Men jeg kan da lage svensk videoblogg også ;) |
Ah, jeg trodde bare at du skulle ha litt sånn Bettan-sleng :p.
Jeg har selv vokst opp en fem minutters biltur fra Sverige og kunne tala dalamål rektut bra. Da jeg var liten i alle fall. Nå sitter ikke svensken før etter minimum en flaske vin :D |
Sitat:
Inte för att just det är så mycket att skryta av...i Stockholm förstår de inte vad jag säger när jag pratar värmländska ;) |
Sitat:
Jeg blir av en eller annen grunn veldig god i spansk jeg etter en liter eller to med vin.... :rolleyes: Har ført en meningsfull samtale med innfødte mallorcanere uten å sjøl skjønne hva jeg sa.. :rodme: Men i følge noen som kunne spansk som var med var det helt riktig :lol: |
Sitat:
Jeg hadde en amerikansk nabo i noen år, og vi snakket bare engelsk/amerikansk sammen. Etter noen gode drammer fikk jeg spørsmål fra andre om hvorfor jeg snakket gebrokkent norsk/amerikansk! Jeg ble riktig så flink til sørstatsdialekt :p |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
08`ttar kan være snobbete. Forsøkte å bestille øl på Norrmalm, men det var ikke lett - var vel på et trendy sted på Biblioteksgatan. Min svenske eks-kone måtte oversette. Helt til jeg dro til Gamla Stan og Söder. Der forstod de meg :rolleyes: |
Sitat:
|
Sv: Da har jeg testet videoblogging
Hehe :D
|
Sitat:
Men sist jeg var i Køben var det nordmenn som jobbet på 90% av butikkene og kafeene så det var visst ikke et problem lenger. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01. |