![]() |
Hvor lenge?
Jeg har nå gått på ketolysekuren siden 14 mai og vekten viser at jeg er 17.5 kilo lettere enn da jeg startet:O) Jeg er veldig stolt og glad for dette...Det vises utrolig godt og jeg får en del blikk og kommentarer ang vektenedgangen....
Men over til spørsmålet:O) Hvor lenge kan jeg holde på med kuren før man BØR ha en stopp???? Leser i boken at man bør stoppe etter 6 mnd. Noen som har gått lengere??? OG evnt hva skjer hvis man går lengere på kuren??? Hvor lang opphold bør man ha??? |
Sv: Hvor lenge?
Tenkte jeg bare skulle si grattis til deg.:) Du er kjempeflink.
|
Wow - fantastisk resultat :heia:
|
wow! Gratulerer kjempemasse!!!
|
Hei!
Så flink du er! UTRULIG bra gjort! Jeg har lest at man godt kan være i ketose opp til et år.. Men har også lest at mange opplever en stopp/stagnasjon etter 3 - 6 mnd. Og at det da kanskje føles vanskelig å fortsette. Etter en tid vil kroppen vår endre forbrenningen til å ikke forbrenne fett i ketose lenger. (Heldigvis for eskimoene.. :-) Da anbefales en pause med vedlikehold og jobbing for å holde vekten et halvt års tid før man evt starter på`n igjen for å ta resten.. :-) Uansett - ha tolmodighet ett til to år - med grundig jobbing for å holde vekta der, sånn at der du er - blir din nye trivselsvekt. Ellers vil vel kroppen din gjøre det den kan for å legge på seg igjen. Oao.. jeg gleder meg til jeg har klart det samme som du! :-) Ha en superduper dag! |
[quote=Tonemi;753014]Jeg har nå gått på ketolysekuren siden 14 mai og vekten viser at jeg er 17.5 kilo lettere enn da jeg startet:O) Jeg er veldig stolt og glad for dette...Det vises utrolig godt og jeg får en del blikk og kommentarer ang vektenedgangen....
Så utrolig bra!! Kan jeg få lov å spørre hvor mye du har gått ned i uka, og hvor mye du har trimmet? Torkil anbefaler en pause når vektnedgangen stagnerer i boka si, og han sier at det ikke er farlig å fortsette etter 6 mnd. Besøk til fastlegen anbefales... Lykke til videre!! |
Sitat:
Men hva brenner kroppen i ketose da mener du? |
Sier som Dreamy: Tror ikke det gjelder meg heller :)
Forbrenner fett som bare det. Har holdt på i 9 mndr nå. Har tatt prøver hos legen to ganger underveis. Alt ser bra ut. :) Og jeg har forbrent MYE fett :) MINST 30 kilo.:):) |
Sitat:
Gud så glad jeg er for at jeg begynte med lavkarbo. Jeg tenker på dette hver gang jeg ser noen på jobben som skal slanke seg med knekkebrød og magerost ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41. |