![]() |
Karri kyllinggryte
Dette hadde vi til middag i går, og det smaker helt farlig godt.... ;)
Karri kyllinggryte 3-4 kyllingfileter ½ rød paprika ½ løk 2-3 dl fløte Peppermix Chilipulver (liten dæsj) Karri Jukseris Et blomkålhode Litt løk En stor klatt smør Salt Pepper Skjær kyllingfileter i biter og stek i smør/olje i panna. Ha i paprika og løk mot slutten av steketiden. Tøm over fløte, og smak til med krydder. La det småkoke en liten stund. Rasp blomkål på rivjern, og stek i smør i panna sammen med løk i biter og salt og pepper. Vi spiste med salat til, men er også sikkert godt med stekte grønnsaker. Ligner litt på Bali kyllinggryte fra Toro, men har mye mer og bedre smak. Mmmmmm! Nam! :D |
Sv: Karri kyllinggryte
hørtes nam ut:)
|
Er veeeldig godt ja..:sikle:
|
Hørtes godt ut! :D
|
hmm hørtes deilig ut. Skal testes i helga!!
|
Dette hørtes utrolig godt ut! Men skal man bruke rød eller grønn karri?
|
Vi har gul karri her hjemme. Så jeg kommer til å bruke det. Tror man tar det man haver rett og slett. :)
|
Jeg har brukt gul karri:) Aner ikke hvordan de andre smaker....:rolleyes:
|
dette må absolutt prøves :) takk
|
Jeg bruker gjerne grønn karripasta i min kyllinggryte, men ser den ikke er lik til denne oppskriften.
|
Tok en sjekk på den gule karrien i skapet her jeg...:helsesjek
Santa Maria Curry Extra Stark inneholder (hold dere fast) Gurkemeje, koriander, cayennepepper, bukkehornsfrø, spiskummen, pepper, fennikel og stjerneanis. Syns det var lite typiske currykrydre der... Til sammenlikning så inneholder min thailandske green curry paste Fersk grønn chilli, sitrongress, hvitløk, salt, galangal, sjarlottløk, koriander og spiskummen\karve :uskyldig: |
Sitat:
|
Curry/karri er ikke gurkemeie.
|
Eks. indisk Curry er ikke det samme som det vi kaller Karri. ;)
|
Denne skal vi snart ha til middag. :) Ser jo så enkelt og kjapt ut også! :hungry:
|
Vår middag i dag. Alltid namme-nam. :D
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45. |