Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Livets lyse side (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Gullkorn fra legemunn (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27843)

Carisma 31-08-09 13:49

Gullkorn fra legemunn

I dag sa legen min mens han kikket gjennom prøveresultater på bla kolestrol;
-Jeg ser du spiser magert.
Syns den var så festlig at jeg bare måtte dele den :lol:

Gerd 31-08-09 13:51

Sv: Gullkorn fra legemunn....

:lol: Herlig!!! :D

Krøllerellerei 31-08-09 14:05

Hihi, det er magert med karbohydrater tenker jeg vi sier!
Takk for du deler.

Fuffe 31-08-09 14:12

Haha. Good one :D

Photobscura 01-09-09 00:34

Sv: Gullkorn fra legemunn ...

Haha, sa han det? Han er da en artigper, men ikke alltid like frivillig kanskje :p

Minni1 01-09-09 01:08

:lol:

Areola 01-09-09 07:07

Jeg er nysgjerrig på hva du svarte, jeg :spent:

Zhadra 01-09-09 08:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 762750)

Enig :ja:

SunnhetMedSirrup 01-09-09 08:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zhadra (Innlegg 762780)
Enig :ja:

JA! :ja: hva svarte du? :lol:;)

Carisma 01-09-09 08:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 762750)

Jeg sa at jeg følger opplegget til ketolysekuren, magert er vel ikke det første som blir nevnt i den.... Så mumla han noe om gode proteiner og sånn :rolleyes:
Også sa han han mente en så "ekstrem" lavkarbo variant var å bende litt mye på naturen. Så jeg svarte at siden hormonene mine er langt ute av spor allerede så må det kanskje en kraftig bending til for å få de på rett spor igjen? Da bare gliste han. Tolket det som "ok, så lenge ikke jeg får skylda" :D

Photobscura 01-09-09 10:11

Hahahaha, typisk :p (jeg og Carisma har samme lege :D).
Men han er nå litt søt, da.

Carisma 01-09-09 10:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 762839)
Hahahaha, typisk :p (jeg og Carisma har samme lege :D).
Men han er nå litt søt, da.

hehe, ja, han fikk også fletta inn i samtalen minst tre ganger at han hadde gått ned 17 kg... Var litt stolt av det skjønte jeg :D

Imse 01-09-09 10:24

Fantastisk!

Får jeg spørre hva kolesterolverdiene dine var på?

Carisma 01-09-09 10:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 762848)
Får jeg spørre hva kolesterolverdiene dine var på?

Det vet jeg faktisk ikke, for han sa bare de var såpass bra at de skulle vi ikke bry oss om :rolleyes: jeg prøvde å spørre om hva de lå på sist, men han ville ikke gi meg de....tror han har skjønt at jeg henger meg litt mye opp i tall... :o
Men jeg skal ringe og få utskrift av disse og forrige prøver på fredag, så da kan jeg sette de inn neste uke.

Photobscura 01-09-09 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 762844)
hehe, ja, han fikk også fletta inn i samtalen minst tre ganger at han hadde gått ned 17 kg... Var litt stolt av det skjønte jeg :D

Hahaha, det sa han til meg også! Og så spurte han om jeg syntes han så tjukk ut selv om han veide nesten hundre kg. Jeg måtte bare le, for når vi reiser oss opp så når jeg han omtrent til beltespenna.
Uansett da. Dette var legen som i sin tid ba meg kutte ut sukker og spise mindre brød og pasta, så han er da noget orientert ;).

LenaBeatrice 02-09-09 07:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 762491)
I dag sa legen min mens han kikket gjennom prøveresultater på bla kolestrol;
-Jeg ser du spiser magert.
Syns den var så festlig at jeg bare måtte dele den :lol:

He he he, you made my day! :D

Flere som har gullkorn fra legemunn?

Veggpryd 04-09-09 06:54

Haha! Den var bra! :lol:

Min lege: "Hvis du vil gå ned i vekt, kan du jo bare drikke en kopp te etter hvert måltid".

Jeg begynte å le når han sa det, og følte meg slem med en gang. Fornærme en seriøs lege, liksom. :rolleyes:

LenaBeatrice 04-09-09 08:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 764365)
Haha! Den var bra! :lol:

Min lege: "Hvis du vil gå ned i vekt, kan du jo bare drikke en kopp te etter hvert måltid".

Jeg begynte å le når han sa det, og følte meg slem med en gang. Fornærme en seriøs lege, liksom. :rolleyes:

Dæven du...den teen som virker på den måten vil jeg gjerne ha! :p

Anitra 04-09-09 08:41

Artig!

Maramor 04-09-09 18:21

Sv: Gullkorn fra legemunn

Så bra :D

Jeg så forresten at på creme fraiche boksen så står det "jeg egner meg ikke til slanking". Med en sur "smily" bak og greier... Hehe... Vel, det kommer an på hvem du spør!

Photobscura 04-09-09 19:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maramor (Innlegg 764697)
Så bra :D

Jeg så forresten at på creme fraiche boksen så står det "jeg egner meg ikke til slanking". Med en sur "smily" bak og greier... Hehe... Vel, det kommer an på hvem du spør!

Det ble diskutert tidligere her! Faktisk noen som skrev brev til Tine om det også, og det kom et overraskende bra svar :)

Fnutte 05-09-09 08:46

Tja... er vel kanskje ikke gullkorn fra min lege men jeg ble i hvertfall helt satt ut av det han sa.

Var hos han bare for å få en kjapp sykemelding fra ham angående noe helt annet når han spurte om det ellers gikk fint med meg.

Jeg svarte at "jeg har det helt supert og har gått ned 20 kg".
Han ser meg rett inn i øynene og sier: "Det ser jeg, du ser godt ut, hvordan har du gjort det?"
Jeg begynner å stotre fram at jeg har spist lavkarbo. Han spør om det er Atkins men jeg svarer nei.... jeg har vel gått min egen vei men mer likt noe som heter Ketolyse. Han setter seg godt tilrette i stolen sin og sier på en oppfordrende måte. Kan du fortelle meg litt om Ketolyse.
Jeg ble helt satt ut og stotret fram litt om det. Hadde egenltig ventet en liten skyllebøtte om at fett er farlig men så byttet vi roller istedenfor og jeg foreleste for ham om mitt kosthold.
Etterpå avsluttet han med å si at mennesker er forskjellige og at dette var helt klart det som fungerer for meg.

Dette var den merkeligste legetimen jeg har hatt i hele mitt liv!!! :D

Photobscura 05-09-09 09:08

Hei, Fnutte, så fantastisk! Sånne leger skulle vi ha hatt mer av :D

trillian78 05-09-09 10:02

Herlig Fnutte. Jeg merker at jeg ble litt forelska i legen din :D

LenaBeatrice 05-09-09 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fnutte (Innlegg 764954)
Tja... er vel kanskje ikke gullkorn fra min lege men jeg ble i hvertfall helt satt ut av det han sa.

Var hos han bare for å få en kjapp sykemelding fra ham angående noe helt annet når han spurte om det ellers gikk fint med meg.

Jeg svarte at "jeg har det helt supert og har gått ned 20 kg".
Han ser meg rett inn i øynene og sier: "Det ser jeg, du ser godt ut, hvordan har du gjort det?"
Jeg begynner å stotre fram at jeg har spist lavkarbo. Han spør om det er Atkins men jeg svarer nei.... jeg har vel gått min egen vei men mer likt noe som heter Ketolyse. Han setter seg godt tilrette i stolen sin og sier på en oppfordrende måte. Kan du fortelle meg litt om Ketolyse.
Jeg ble helt satt ut og stotret fram litt om det. Hadde egenltig ventet en liten skyllebøtte om at fett er farlig men så byttet vi roller istedenfor og jeg foreleste for ham om mitt kosthold.
Etterpå avsluttet han med å si at mennesker er forskjellige og at dette var helt klart det som fungerer for meg.

Dette var den merkeligste legetimen jeg har hatt i hele mitt liv!!! :D

Opplevde en hyggelig legetime i går jeg, og det endte med at jeg begynte å stille legen spørsmål om kolesterol som han ikke kunne svare på ;)
Men vi hadde en fin diskusjon, og jeg oppfattet legen som åpen og interessert, og han sa helt klart at han var FOR lavkarbo, men sa samtidig "i sammenheng med overvekt" :-)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.