![]() |
Ketchup??
Er det noen som har oppskrift på en ketchup man kan lage selv? Har så lyst på det, men er for mye karber i de vanlige flaskene....:(
|
Sv: Ketchup??
Hvis du googler hjemmelaget ketchup får du ganske mange oppskrifter. Bytt ut sukker med tilvarende mengde av søtstoffet du bruker.
|
INGREDIENSER
1 bk tomater 0,5 stk gul løk 2 fedd hvitløk 3 ss olje 0,5 ts chilipulver 0,5 ts paprikapulver 1 knivsodd kanel 1 knivsodd allehånde 1 ss tomatpuré 2-3 ss sukrin 3 ss eplesidereddik/vann FREMGANGSMÅTE Kjør tomatene glatte i en blender. Hakk løken og stek den gyllen i olje. Ha i hvitløk og stek i 30 sekunder til. Ha i krydderne og stek i et minutt under omrøring. Ha i tomatene, tomatpurén, brunt sukker og eddik. La det koke i 50-60 minutter til det blir tykt. Rør stadig (særlig mot slutten for å unngå at det svir seg). Kjør alt med stavmikseren igjen. La den kjøle av før du bruker den. Ha den gjerne i frysepose og kutt hull i hjørnet. here you go. |
Men...bare et lite spørsmål fra meg: Man kan vel bruke Idun sin, den uten tilsatt sukker? Eller? Jeg har iallefall brukt den i små mengder ;)
|
Idun sin uten sukker er tilsatt aspartam, noe i allefall jeg holder meg langt unna
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16. |