![]() |
Alkohol og ketolysekuren
Hei!
Jeg har gått på ketolysekuren i litt over en uke nå. Har vert i ketose i en uke. Så skal jeg på fest i morgen og lurer på følgende : -stemmer det at jeg kan drikke sprit (absolout vodka) og feks blande med sprite zero og drikke dette uten å tenke på karbohydrater? vet at det ikke er karbo i sprite zero og det står i boka at det er 0 karbo i ren alkohol (sprit, cognac osv). Mannen på vinmonopolet sa også at det ikke er karbo i sprit, men kalorier. og kalorier teller jo ikke sant? noen som vet dette helt sikkert?;) |
Sv: Alkohol og ketolysekuren
Du kan ja :ja:
Men Torkil anbefaler att man holder seg unna alkohol de 4 første ukene :ja: Det har med forstyrrelse av fettforbrenningen å gjøre. Nå du inntar alkohol, forbrennes den først, og fettforbrenningen settes på vent til alkoholden er ute av kroppen :) |
Husk for all del at man blir myyyyyyyyyyyye fortere full når man er i ketose!:D:p:eek:
De aller fleste i hvert fall! |
Sitat:
|
Sprit funker bra, men vær forsiktig som sagt. Det går fort over toppen:)
Du kan jo også blande med Red Bull, de har den uten sukker(og karbo) på Meny, og sikkert de fleste andre steder. |
Sitat:
|
er jo ikke noe som en kveld med 50/50 blanda vodkra redbull:)
men som alle andre sier,ja pass på! mange som har gått på en skikkelig smell første festen når en er i ketose:P |
Vil anbefale å gå for tørr hvitvin fremfor sprit når man drikker for første gang på ketogen kost.....
|
Kan tipse om denne linken hos Kostdoktorn: Alkohol och vikt
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37. |