![]() |
Proteindrikk å anbefale?
Jeg sliter med å få i meg nok proteiner, som i dag. Etter regnestykket mitt skal jeg ha i meg ca 78-85 gam pr. dag.
Nå ligger jeg på "bare" 60, og orker ikke mer mat. Hvilken proteindrikk er å anbefale for meg på ketolyse? Kan jo ikke blandes med melk, ikke ha karber osv. Tips mottas med takk. Ps, jeg har prøvd å søke her, men... |
Sv: Proteindrikk å anbefale?
du kan jo bruke soyamelk, eller natural soya-drik. den liker jeg:) bare 0,1karb pr. 100g
men er ikke noe god på pulver,desverre:( |
Multipower har soyaprotein pulver, uten så mye karber, som man også kan blande i vann. I sjokolade og jordbær smak.
|
jeg kjøpte meg nøytral sånn proteinpulver fra multipower.. hvordan kan jeg smaksette den da, hvis jeg lager shake av den?:rolleyes:
|
Det har jeg aldri prøvd, bare kjøpt med smak, eller brukt nøytral i smoothie, men du kan jo kanskje prøve med litt kakao pulver og litt søtningstoff.
|
Er disse å få i vanlig butikk, eller er det apotek/helsekost?
Multipower høres ikke ut som butikkvare:rolleyes: |
Sitat:
|
Aha, takker. :)
|
prozyme, den er rein proteindrikk,altså pulver du blander ut,med ulike smaker. Sjokolade syntest eg var god. Proteinfabrikken har den;)
|
Kikket på Multipower på helsekosten i dag, men de hadde bare STORE dunker. Litt mye å kjøpe om jeg ikke liker det, så jeg kjøpte ikke noe.
De skulle få inn noe nytt til uka, så jeg får sjekke innom der igjen da.. |
Hvis du tåler myse ville jeg heller brukt Whey-protein. Soya kan være litt skummelt, spesielt for jenter/damer.
|
Soya er vel ikke drømmen for menn heller? Det er vel sikkert ikke østrogen i Proteinisolat(?), men uansett ville jeg styrt unna Soya. Leste forresten en artikkel i siste "henne" (min samboers!) om at soya ble anbefalt som vidundermat med fantastiske egenskaper. (Kan tenke meg det er basert på myten om kvinnelige kjønnshormoner beskytter mot høy kolesterol)
|
Whey-protein, er det også fra helekosten? (i mindre pakninger enn det jeg så i dag)
|
|
Jeg har ikke lyst til å kjøpe på nett. *skummelt*
men takk for linken likevel. |
Var mest for å vise noen typer.
Proteinfabrikken har forøvrig utsalg i Oslo. Jeg kjøpte i Sverige, finnes slike butikker på alle harry-handel plassene hvertfall. |
Ok, skjønner. Takker for det. :)
jeg kommer uansett til å sjekke den linken mer, kan jo hende jeg overvinner netthandelskrekken. ;) |
hvorforer ikke soyaprotein bra? kikka på whey også.. men skjønte ikke forskjellen:confused:
buker d ikke så mye liksom, 2 ss i pannkake røra, og kanskje samme mengen i en smoothie (har ikke prøvd enda) |
Uten å være vitenskapsmann, har jeg lest rapporter som viser at:
Soya er skadelig for skjoldbruskkjertelen. Soya er kreftfremkallende. |
Og soya er behandlet på en måte som gjør at det inneholder østrogen. Og for jenter kan det klusse veldig med syklusen.
|
Her er i hvert fall en link om hvorfor soya ikke er så bra!
Kritisk blikk på soya! Selv er jeg overhodet ikke hysterisk. Bruker det med god samvittigheten en sjelden gang eller i små mengder! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19. |