![]() |
Kjempegod middag med kjøttdeig og ost!
Jeg vet ikke om noen har lagt ut en lignende oppskrift, men jeg vil uansett legge den ut ettersom jeg har tenkt den ut selv (skulle ikke mye hjerneceller til da, hehe) og vil dele den med andre. :cool:
Kjøttdeig (100, 200, 400 g, du bestemmer) Hvitost Tacosaus (5 karb per 100) eller pastasaus (for å få kjøttdeigen litt våtere) Evt løk Noe krydder som oregano eller provence Stek kjøttdeigen. Ha den i en ildfast form. Bland evt inn løk. Bland inn en dæsj med tacosaus eller pastasaus. Legg ost som et lokk på toppen. Masse ost! Krydre toppen med oregano eller provence, evt begge deler. Stek midt i ovnen på 180 grader i ca 10 minutter. Ikke rare greiene hva? :D Etter det jeg har skjønt skal det ikke være karbs verken i kjøttdeig eller ost. Ca 5 i løk og ca 5 i saus, og det bruker en ikke mye av. Smaker kjempegodt!! :D |
Sv: Kjempegod middag med kjøttdeig og ost!
denne oppskriften har reddet meg mange ganger:o). Enkelt og godt. Det hender jeg blander inn litt sopp,squash, blomkål og stangselleri også, og en dæsj creme fraiche på toppen. Det beste er at hele familien liker det (og jeg har KRESNE unger!!), de tar gjerne ris eller tacochips ved siden av.Kjøttdeig er genialt!!
|
så kjekt ! hørtes veldig godt ut ! og lett ikke minst ;)
Ha en fin dag |
Nam! så god ut.
vært på Tine.no og sjekka og det ser ut til at iallefall jarlsberg har 0 karber(så bar på den ;) ) Hvordan går det an? er jo laga på melk :confused: |
Dette var akkurat det jeg trengte. :)
Veldig greit med en enkel oppskrift med kjøttdeig. Når resten av familien skal ha spagetti og kjøttdeig, vet jeg hva jeg skal ha. :ja: |
Sitat:
|
Er det mulig å bruke Natvigs krydderblanding,tror du?
|
Sitat:
I dag serverte jeg noe ala dette (lammekjøttdeig, tacokrydder, FP tacosaus (3,6 kh), rømme og ost) og hadde nachochips, hvitløksbaggis, grønn salat og litt rømme ved siden av. Sa ikke med et ord at det var lavkarbo, selv om samboern vet det. Jeg tror nok det løser seg hvis du sier "nå er det middag!" og dropper lavkarbo foran middag ;) Det funker her hvertfall. :) |
Sitat:
|
Dette var digg. Jeg stekte litt løk, selleri,squash og sopp sammen med kjøttdeigen. og så hadde vi salat til, fikk til og med guttungen til å spise litt salat og så fikk han og gubben ris til.
|
jeg pleier og ikke bare ha ost "naturel" men også ostechips. :)
kjempegodt. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27. |