![]() |
3 uker og ingen resultater
Hei.
Jeg har spist kavkarbomat i nesten 3 uker men har ikke merket noen resultater. I starten hadde jeg litt vondt i magen men det har gått over. Jeg har vært flink og holder meg unna brød, ris, pasta, sukker og sukkerholdige produkter, øl osv. med unntak av kaffe (er usikker på om kaffe er forbudt). Til lunch spiser også frukt - salat, brune bønner, tomat, agurk, litt mais og paprika. Likevel har vekten min stått helt stille. Det eneste som forandret seg er kolesterolnivået som har steget til over 7! Hva skal jeg gjøre? Er ikke lavkarbodietten riktig for meg? Kan den være skadelig? Er det noe jeg gjør feil? |
Sv: 3 uker og ingen resultater.
Legg ut hva du spiser i løpet av en dag og hvor mange karbs du holder deg på så er det lettere å hjelpe deg :)
Skal du ned mye? |
Ser det er fedon du har som filosofi. Har du lest godt om den?
|
Prøv feks å følge meny-forslagene i Fedon sin bok. Jeg gikk ned veldig fort i begynnelsen- fulgte Fedon de første ukene. Veldig viktig å lese boken nøye. Du oppdager stadig nye ting:) Lykke til!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Da anbefaler eg at du låner bøker på bibiloteket og leser deg opp på Fedon, er viktig å vite hva man gjør med kroppen.
Teller du karbs? Skal du ned mye? |
Sitat:
Fedon ellers er vel en slankekur som er litt mer "normal" og da går man vel ikke så fort ned. Og med mindre jeg tar helt feil så er det vel ikke tenkt å bruke så mye fett i maten da. Oppskriftene inneholder mye fløte, rømme, ost, bacon etc - som jo ikke akkurat er slankende med mindre du faktisk er i ketose og trenger fett for å gå ned. Nå er ikke jeg noen ekspert på dette, men det var mine tanker da jeg leste innlegget ditt. OM du vil i ketose så finnes det sticks du kan få kjøpt for å måle dette - dersom du ikke vet hvilke sticks så kan du gå på apoteket og fortelle at du skal ha sticks for å måle ketoner i urinen - så vet de hva du skal ha. |
Sitat:
Til middag spiser jeg lavkarboretter som min flotte kone lager til meg som f.eks kyllingform med brokkoli [1] :) [1]: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=17459 |
Vil si at første målet er å lese deg opp og finne en vei du kan leve med. Dette er jo en livsstilsendring og da krever det litt forarbeid.
Lån bøker på biblioteket Her er ett utvalg av bøker som kan være interessante + fedon sin bøker: http://www.lchfnorge.no/lesestoff.html Kolestorelt mitt har gått fra normalt til endel høyere på ketolyse og jeg har vært i ketose hele tiden så tror nok dette er litt indivduelt. Men som Kin sier: Ligger du veldig høyt på fett og ikke teller karbs (ligger relativt høyt på dette også) så vil nok ikke resultatene komme. |
Sitat:
|
Selv kan eg ikke spise brøderstatninger, da stopper vekta opp eller eg går opp.
Banan har relativ høy egenvekt og inneholder masse karbs så den ville jeg ha kuttet. Synes også det ser ut som du spiser litt lite kanskje. Kan eg spørre hvor mye du skal ned? Hvis det er få kg så tar det tid, har du mange vil jeg anbefale en bestemt filosofi som er strengere enn fedon. Selv går eg på ketolyse men skal over på Fedon når eg en gang er ferdigslanket. |
Sitat:
Anbefaler deg å spise kjøtt, fisk, grønnsaker som vokser over jorda (de som vokser under inneholder mye mer karbs), ikke mais, ei heller frukt for å se om dette kan løsne. Hvis du har mulighet til å kutte brøderstatningen ville jeg også prøvd det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Siden eg ikke vet mengdene av det du spiser kan eg derfor ikke svare på om det holder å komme i ketose av det. Anbefaler deg å lese på ketolysedelen på forumet. www.ketolyse.no og www.lchfnorge.no er sider med god info. Brøderstatning så mener eg polarbrødet ja, kruskakli og den typer varer funker ikke på meg iallefall :) Men det kan godt hende at det ikke er noe problem for deg :) |
Sitat:
|
Her forresten funnet denne linken som beskriver ketosetilstand og matvarene man kan spise: http://www.lommelegen.no/375619/ketose-og-slanking
Dvs. at jeg spiser riktig unntatt bananer og mais. Jeg tror at jeg fremdeles befinner meg i en lipolyse-tilstand, et skritt fra ketose :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Men det kommer også ann på mengdene, anbefaler deg å ta en titt på de linkene eg la ut.
Er endel som kan være i ketose på 50 g karbs, men man går ikke automatisk ned i vekt. Telling av karbs er alfa og omega i begynnelsen mener eg og når dette sitter i fingrene kan man la være å veie maten. |
Sitat:
|
Sitat:
Du skal kun spise når du er sulten og stoppe når du er passelig mett. Å spise hver 3.time er ikke vanlig på ketolyse slik som ett såkalt "normalt" norsk kosthold. Når du er i ketose så er du i konstant fettforbrenning og dermed trenger du ikke mat for å holde oppe forbrenninga gjennom dagen fordi du forbrenner fett og ikke karbs. |
Sitat:
Men jeg tror at hvis du i utgangspunktet spiser rene kjøttvarer (altså ikke karbonader som er blandet før de steker etc), de feiteste meierivarene og salat som vi har forklart - så vil du ikke overstige 20 karbohydrater - tvert om er det mulig du får litt for lite karbohydrater på den måten. Egg kan du også spise ganske mye av og tomater... spiser du et par tomater til dagen er det helt greit. |
OK, takk folkens, da er motet oppe igjen og jeg ser fram til å virkelig begynne å få fart i forbrenningsannleget! :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37. |