![]() |
Noen tips vedr. migrenetriggere?
Nå skjønner jeg lite, tidligere har jeg fått migrene etter typiske sukkerorgier men nå har jeg migrene som kommer og går på fjerde dagen og jeg har ikke spist sukker :confused:
Typisk dag denne uka; Frokost: smoothie av tyrkisk youghurt + 1ts 0,0% blåbæryoughurt, avocado, sitrondråper, linfrø, extra virgin olivenolje... Lunsj: oopsielapper med gulost, smøreost, spekeskinke ol. + litt stekt kylling i biter sammen med løk og fetaost MM: kanskje en babybel Middag: stekt kylling, kjøttkaker, blomkålmos, fløte\ostegratinert blomkål og\eller brokkoli Kvelds: et par biter gulost ved kjøkkenbenken Aner ikke hva som utløser migrenen nå... Tenker kanskje for lite karbo - eller at jeg lå høyere på karboinntaket forrige uke? Evt tar jeg gjerne mot tips til triggere her, for det er slitsomt når man helst skal fungere og ikke være sur og tverr på jobb :( |
Sv: Noen tips vedr. migrenetriggere?
Ost kan være en migrenetrigger.
|
Sitat:
Er faktisk bedre i dag, drakk 1 liter grønn te i går kveld + flere liter vann og spiste 85% sjokolade... Merkelig om det skal være det som har hatt en innvirkning :p Nå har jeg ei uke ferie fra jobb så nå skal jeg prøve å slappe av og se om jeg klarer å holde meg migrenefri! |
Hormonelle svingninger (hos kvinner) virker også inn. Det må jo ikke være kostholdsrelatert da, masse annet som kan trigge det, som stress, værforandringer, søvnmønster, for å nevne noe. Godt du er bedre iallfall :)
|
Jeg får migrene lignende hodepine, hvis jeg ligger på hva jeg kaller ketosevippen. Da må jeg enten minske eller øke karbeinntaket. Avhengig av hvor jeg vil ligge; i ketose eller på vanlig lavkarbo.
Kanskje du også drikker lite vann eller har kuttet kaffe? God bedring:klem: |
Fant en artikkel i Mat&helse om migrene og hodepine. Tenkte kanskje den ga flere enn meg noen tanker. Skal bli flinkere til å ta magnesium selv i alle fall.
Sitat:
|
Interessante synspunkt og veldig interessant artikkel! Nå tar jeg både tilskudd av magnesium og vitaminer, så håper jeg får i meg nok ;)
Får ta en overslag på karbo, pleier bare å gjøre et overslag på at jeg skal ligge under 50karb og ikke regne nøyaktig, men er jo mulig jeg er på grensa til ketose... |
Dobbel 0 Youghurten er søtet med Aspatam. Det er en kjent migrene trigger. (selv for folk som ikke har migrene vanligvis...)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Uansett har jeg nå vært helt fin siden jeg drakk rødvin lørdag ettermiddag, om det har noe med rødvinen eller annet kosthold å gjøre tør jeg ikke svare på ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |