Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Ketolysesticks (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28473)

Anni 27-09-09 20:03

Ketolysesticks
 
Hei.
Er man i keolyse om sticksen viser lys rosa?
Hvor mangen Karbo... kan du ha før den viser negativ?
Anni

Imse 27-09-09 20:21

Sv: Keolysestcks
 
Jeg har keto diabur og den viser ketose når den er rosa ja. Antall karber varierer fra person til person, jeg får ikke utslag over 20-25g.

Men utslag eller ikke, man kan fint være i ketose i ukevis eller månedsvis og ikke gå ned. Jeg er på min 4. uke med stillestand;) Kroppen er ingen maskin man kan stille inn på ønsket vekttap dessverre.

Stooolpen 23-10-09 23:31

Sv: Keolysestcks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 775374)
Jeg har keto diabur og den viser ketose når den er rosa ja. Antall karber varierer fra person til person, jeg får ikke utslag over 20-25g.

Men utslag eller ikke, man kan fint være i ketose i ukevis eller månedsvis og ikke gå ned. Jeg er på min 4. uke med stillestand;) Kroppen er ingen maskin man kan stille inn på ønsket vekttap dessverre.

Må ikke den derre stiksen være på det mørkeste da for at man skal gå ned i vekt?

arnakristin 23-10-09 23:53

Sv: Keolysestcks
 
Hei,
Nei, utslag er utslag, får du den mørkeste fargen så kan det være en indikasjon på at du ikke drikker nok vann.

Gracella 24-10-09 10:07

Sv: Keolysestcks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Stooolpen (Innlegg 786321)
Må ikke den derre stiksen være på det mørkeste da for at man skal gå ned i vekt?

Lurer på hvor den der myten kommer fra??
Det er flere som stresser med at "jeg får ikke den mørkeste fargen på stixen, hva skal jeg gjøre??" og "jeg spiser helt etter boka, men enda er jeg ikke i dyp ketose - stixen er lys rosa"

I boka til Torkil, står det at utslag er utslag og har ingenting med "styrken" på fettforbrenningen å gjøre. Ketoner i urinen kan man ha av flere årsaker, ikke bare at man er i ketose.
Men stixsene er en god indikasjon på at man er i ketose :)

frøken 24-10-09 10:56

Sv: Keolysestcks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gracella (Innlegg 786390)
Lurer på hvor den der myten kommer fra??
Det er flere som stresser med at "jeg får ikke den mørkeste fargen på stixen, hva skal jeg gjøre??" og "jeg spiser helt etter boka, men enda er jeg ikke i dyp ketose - stixen er lys rosa"

I boka til Torkil, står det at utslag er utslag og har ingenting med "styrken" på fettforbrenningen å gjøre. Ketoner i urinen kan man ha av flere årsaker, ikke bare at man er i ketose.
Men stixsene er en god indikasjon på at man er i ketose :)

Det er riktig, men samtidig står det at hvis den er lys rosa, og du ikke går ned i vekt, kan du prøve å redusere noe på karbohydratene.

Gracella 24-10-09 21:02

Sv: Keolysestcks
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frøken (Innlegg 786405)
Det er riktig, men samtidig står det at hvis den er lys rosa, og du ikke går ned i vekt, kan du prøve å redusere noe på karbohydratene.

Joda, men det er jo når man har ingen vektnedgang på noen ukers tid tid (platå). Og rett over dette sitatet, står det at det ikke er noen sammenheng mellom fargen og hvor mye fett du forbrenner. Er det utslag på stixsen, så er du i ketose. Går vekta nedover, trenger du ikke bekymre deg over en lys farge.
På neste side står det om en del faktorer som kan påvirke fargeforandringen på ketolysestixsene, bl.a. C-vitamin, Levodopa, graviditet, hard trening, konsentrert urin...
Vet også at man kan ha utslag etter å ha spist et måltid med mye fett selv om man ikke er i ketose. Alkohol påvirker også resultatet.

Så jeg skjønner fremdeles ikke hvor myten om at man skal ha den mørkeste fargen for å være i "dyp ketose" stammer fra ;).


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no