![]() |
Sjokolademousse
Er dette rett da?
3 egg 3 ss sukrin Piskes til eggedosis. 3,33 dl (1 boks) fløte 2 ss sukrin 15 gr bakekakao 2 ss kaffe. 5 plater gelatin. Når jeg leser om sukrin får jeg forståelsen av at sukrin er ett karbohydrat, MEN det skal ikke regnes med i lavkarbo dietter, pga at det oppfører seg ikke som ett karbohydrat i kroppen. Så, når jeg lager dette får jeg totalt 600 gram mosse. Og en total på 10,26 gram karbohydrat i hele bollen. Og det jeg kaller 1 posjon her hos meg, er 2 ss mosse i en skål, da blir det omlag 40 gram, og i mine beregninger blir det 0,68 gram karbohydrat......... Men er dette mulig da, at en slik posjon himmelsk nytelse skal inneholde så lite karber? Da er det jo ingen veldig fy-fy å ta en skål til kveldskos da....eller to.... Eller er jeg heilt på bærtur no.....har jeg regnet feil??????? |
Sv: Sjokolademousse
Sukrin består av Erythritol, et sukkeralkohol som passerer tarmene uten å tas opp av kroppen!
Men kan vel i likehet med mange andre sukkeralkoholer gi vond mage og mange turer til rommet med hjerte på døren!:eek: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15. |