Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Vurderer pause (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28697)

klompenmio 08-10-09 09:07

Vurderer pause
 
God morgen alle sammen.

Jeg har fulgt dietten i 4 eller 5 uker nå, og går ikke ned i vekt. Har ikke klart å finne ut hvorfor,men jeg begynte direkte etter 2 uker på pulverkur.Kanskje er det derfor...
Lurer på om jeg skal ta en ukes pause.

hva tror dere om det? Jeg har veldig lyst til å få til denne kuren,og blir nå litt oppgitt når jegikke får det til.

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal spise om jeg tar en ukes pause?

Fungirl 08-10-09 09:08

Sv: Vurderer pause
 
Da ville jeg spist a la fedon :)

SunnhetMedSirrup 08-10-09 10:27

Sv: Vurderer pause
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 780061)
Da ville jeg spist a la fedon :)

ja, fedon alexander er bra. :)

og foresten, var det karbo i pulveret ditt?:)

Aishe 08-10-09 13:25

Sv: Vurderer pause
 
er det dumt og begynne med f.eks. (hva heter de nå igjen....) herballife etter en ketolyse kur (når man er nådd målet) ???

Fungirl 08-10-09 13:34

Sv: Vurderer pause
 
Hvorfor begynne på en pulverkur når du har nådd målet??

frifuggel 08-10-09 13:35

Sv: Vurderer pause
 
Der slo du meg med å spørre om akkurat det... ;) Med et fornuftig kosthold, så vil du få en stabil vekt, og slipper pulver"kurer", ever again!

Aishe 08-10-09 17:05

Sv: Vurderer pause
 
ja jeg mente at om man bytter ut et måltid med pulver, for å få i seg mye næring som det er i disse posene, men dog mye karbo, eller "mye" da.... er disse posene dumme og bytte med et vanlig måltid?

etter endt kur, hva er typisk og ligge på i karbo da? mange som følger lavkarbo restenav livet da?? (sorry dumme spm. kanskje.....)

SunnhetMedSirrup 08-10-09 17:27

Sv: Vurderer pause
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aishe (Innlegg 780269)
ja jeg mente at om man bytter ut et måltid med pulver, for å få i seg mye næring som det er i disse posene, men dog mye karbo, eller "mye" da.... er disse posene dumme og bytte med et vanlig måltid?

etter endt kur, hva er typisk og ligge på i karbo da? mange som følger lavkarbo restenav livet da?? (sorry dumme spm. kanskje.....)

blir det ikke dyrt`?

og for og være ærlig, tror jeg det ikke er noe kroppen liker bedre en ekte næring - fra mat :)

klompenmio 09-10-09 07:52

Sv: Vurderer pause
 
Sunnhet med sirup:
Jeg gikk på cambridge.Tror det er en del karbo, men veldig lite kalorier. Gikk ned7kg på 10 dager, og har ikke gått opp igjen. Altså, ketokosterideelt etter cambridge formeg,men jeg klarer ikke å gå ned.

Fungirl 09-10-09 09:18

Sv: Vurderer pause
 
Kroppen din skal over på noe helt nytt, fra å "sulte" seg til å bli mett og da må du regne med at det vil ta litt tid dessverre.

Aishe 09-10-09 09:25

Sv: Vurderer pause
 
ok... jeg får bare prøve meg frem. jeg har så mye liggenes her hjemme. vil jo bruke det opp....
er blitt så kvalm av denne ketolyse kuren, min 2 uke nå. all det fettet!! om man prøver seg på lavkarbo, er det mer karbo og mindre/normalt med fett man bruker da?? :/

Fungirl 09-10-09 09:52

Sv: Vurderer pause
 
Les deg opp på fedon, Lutz osv, lån ei bok på biblioteket for. eks.
Men ja prinsippet er mindre fett og mer karbs enn ketolyse ja.

Carisma 09-10-09 10:35

Sv: Vurderer pause
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av klompenmio (Innlegg 780435)
Jeg gikk på cambridge.Tror det er en del karbo, men veldig lite kalorier. Gikk ned7kg på 10 dager, og har ikke gått opp igjen. Altså, ketokose er ideelt etter cambridge for meg, men jeg klarer ikke å gå ned.

Jeg mistenker cambridge for å være medvirkende årsak til at jeg går veldig sent ned i vekt også, selv om det er mange år siden jeg gikk på det. Sånne kurer gjør mye rart med kroppens forbrenning og ikke minst muskelmasse. Antagelig er grunnen til at du ikke går ned at kroppen holder på å bygge opp igjen musklene man mister under pulverkurer og andre sultekurer. Hvis du hadde spist karboting etter kuren hadde du garantert gått opp igjen kiloene, så at det står stille er egentlig positivt.
Kroppen velger alltid å fikse det største problemet først, og akkurat nå er det å gjenopprette forbrenning. Når det er på plass vil kiloene begynne å forsvinne. Mener jeg da.

klompenmio 09-10-09 12:50

Sv: Vurderer pause
 
Ja,er det jeg også har tenkt. Men jeg hadde trodd at jeg skulle begynne å gå ned til nå. Prøver å ta en uke av jeg nå, også begynner jeg påan igjen neste mandag.Kanskje det er det som skal til...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no