![]() |
Asiatisk laksegryte
Hei,
Jeg fant denne oppskriftet på dinmat.aftenposten.no, og den ser veldig god ut, men jeg er usikker på karbohydratinnholdet. Er det noen som kan finne ut hvor mange karbohydrater det er i den? Mange av indigriensene er for meg ukjente. Det står at den skal serveres med ris men d'oh! det trenger man ikke ;) Det er nok mer enn nok kbh i den fra før. Hehe! http://dinmat.aftenposten.no/content/view/full/31963 Ingredienser: 500 g Laksefilet 3 dl Kokosmelk 2 ss Rød karripasta 4 dl Fiskebuljong 2 ts Fiskesaus 3 Limeblader 1 Sitrongress 200 g Pak choy 1 Aubergine 100 g Asparges-bønner Salt Thailandsk basilikum Framgangsmåte: Surr karripastaen med litt olje i en romslig kjele. Tilsett sitrongresset, limeblad og aubergine. Hell i kokosmelken og fiskebuljongen. Sett ned varmen, legg på et lokk og la det koke i 10 minutter. Tilsett resten av grønnsakene og kok i ca. 5 minutter. Smak til med salt. Legg i laksebitene og la de trekke i 2 – 3 minutter. Strø over basilikum eller koriander |
Sv: Asiatisk laksegryte
Den kan umulig ha særlig mye karbo. Kokkosmelk varierer litt fra merke til merke, så sjekk på boksen først.
Pak Choy har 2,2g pr 100g i følge matvareguiden. Tror jammen dette blir moddagen i morgen :ja: |
Nam - skal jeg også prøve den i løpet av de nærmeste dagene. Forøvrig så bugner jo den siden av lavkarbo-oppskrifter kan det se ut som. :) Jippi!
|
Så lenge man dropper ris/poteter osv er det utrolig mye å finne rundt omkring :ja: Bruker selv matprat en god del, og aperitif.no
|
Jeg lagde min egen vri på denne i går.
1 boks kokosmelk 5dl grønnsaksbuljong 400g laksefilet Et passende stykke purre skåret i tynne, tynne skiver En liten rødløk, også i tynne skiver 2 stk rød chili Krydder: ingefær, karri og koriander Er superforkjøla, så denne var sterk og god. Brukte en hel chili og en chili hvor jeg fjernet frøene. Enda godt, fordi suppa var inmari sterk. :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09. |