Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Fiskekaker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28801)

Shooterr 13-10-09 23:15

Fiskekaker

Heisann,

er det noen som har tips til fiskekaker man får kjøpt i vanlige dagligvare-forretninger (eventuelt ferskvaredisk på Meny, etc) som inneholder relativt lite karbohydrater og som i tillegg er fritt for glutamat (E621) ?

SunnhetMedSirrup 14-10-09 06:40

Sv: Fiskekaker

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Shooterr (Innlegg 782486)
Heisann,

er det noen som har tips til fiskekaker man får kjøpt i vanlige dagligvare-forretninger (eventuelt ferskvaredisk på Meny, etc) som inneholder relativt lite karbohydrater og som i tillegg er fritt for glutamat (E621) ?

tror ikke det er laget enda. beklager:(

Carisma 14-10-09 11:35

Spør i fiskedisken hva de inneholder. Sjekket noen forskjellige merker i går og de fleste i pakker inneholdt rund 8g pr 100g :eek:

Shooterr 14-10-09 16:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 782615)
Spør i fiskedisken hva de inneholder. Sjekket noen forskjellige merker i går og de fleste i pakker inneholdt rund 8g pr 100g :eek:

Jeg kan leve med 8g det siden jeg ikke er i ketose, og det er mer et alternativ til karbonader/kyllinglår når jeg trenger noe kjapt i lunsjen på jobb. Men absolutt alle pakkene jeg har sett i butikken inneholder glutamat, som jeg prøver å unngå som best jeg kan.

Får prøve ferskvaredisken på Meny.

Rottis 14-10-09 16:28

Hvis du gidder kan du jo lage de selv?

Laksekaker er enkelt å lage, laksen trenger du ikke tilsette noe for å få det til å henge sammen.

I de fleste oppskrifter med hvit fisk brukes det potetmel, men det bør vel være mulig å erstatte med f.eks. JBKM?

Shooterr 14-10-09 16:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rottis (Innlegg 782735)

Laksekaker er enkelt å lage, laksen trenger du ikke tilsette noe for å få det til å henge sammen.

I de fleste oppskrifter med hvit fisk brukes det potetmel, men det bør vel være mulig å erstatte med f.eks. JBKM?

Takk for tipset, men hele poenget var at det skulle være noe enkelt som jeg kunne kjøpe og hive innpå i lunsjen. Hvis jeg må til å lage dem selv så spiser jeg heller ren fiskefilèt :)

somaya 16-10-09 13:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rottis (Innlegg 782735)

Jeg har tenkt på å lage det selv, men hvor mye jbkm i forhold til potetmel?

Kitt 16-10-09 13:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av somaya (Innlegg 783505)
Jeg har tenkt på å lage det selv, men hvor mye jbkm i forhold til potetmel?

Du kan jo ta en titt her!

somaya 16-10-09 18:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 783507)

Takker, tunfiskekaker høres jo veldig godt ut.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.