![]() |
Nannahs sjokolademuffins
3 egg
2 dl fløte 1/2 dl smeltet smør 150 g sukrin 50 g malte mandler 40 g kokosmel 50 g grovhakkede valnøtter 3-5 ts kakaopulver 1 ts fiberhusk 1 ts bakepulver noen vaniljedråper 1oo g hvit chevaliersjokolade Pisk eggedosis av egg og sukrin. Sikt inn det tørre vekselvis m fløte/smør Rør inn valnøttene. Ha røra i vanlige muffinsformer 3/4 fulle Legg en rute hvit sjokolade midt på hver muffin. Stek 175g 15-20 min. Spises kald lr lunken m melis/splendadryss og pisket krem :) |
Sv: Nannahs sjokolademuffins...
:sikle:
|
Liker oppskrifter uten soyamel og soyaproteiner. Skal prøves i nærmeste fremtid:)
|
disse hørtes nydelige ut!!:p men hvor får man kjøpt kokosmel og fiberhusk? :eek:
|
Herregud denne hørtes deilig ut. Hvordan er det med karbohydratene? ;)
|
I overkant av 2 pr stk om du lager 18stk m sjokolade på:)
Helsekost har kokosmel...fiberhusk tror jeg rema har også, men rimeligere å kjøpe større pakke på Helsekosten. |
Sitat:
Sitat:
Det skal se ut som mel, ikke sånn kokos som man kan kjøpe på Rema. Jeg kjøpte mitt kokosmel hos Helios. Merket Aman Prana, 4karber! |
Sv: Nannahs sjokolademuffins ...
Det er det beste merket, ja...finnes andre m mer karber :)
|
jaja,da bli d helsekosten før seinvakta idag ;-)) å sjokomuffins i morgen!!
|
regnet meg fram til ca 2,5karbo. pr. 100g :)
det er utrolig. :) |
Sv: Nannahs sjokolademuffins
Kanskje dumt spørsmål... Men smaker det kokos av kokosmel?
Jeg er ikke spesielt begeistra for kokos, nemlig:cool: Er det evt noe annet man kan bruke istedet fir kokosmelet? For dette hørtes godt ut:D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51. |