![]() |
Hvor mye b-vitamin tar dere?
Jeg har begynt mitt vinterlige kosttilskuddssregime - omega3 med multivitamin, vitamin D-dråper (tar 4-5 ganger mere enn det som står på flaska), og b-vitaminer + litt ginseng i ny og ne.
Før hadde jeg resept på sterke b-vitaminer, kan sikkert få det nå også - men hvor "sterke" er de? De jeg tar nå, har 100% ADI, dvs; B1 - 1,4 mg B2 - 1,6 mg B6 - 2 mg B12 - 1 ug Folsyre - 200 ug Niacin - 18 mg Pantotensyre - 6 mg (er de siste forøvrig b-vitaminer? :o ) Tar dobbel dose nå, men hvor høyt kan jeg gå? |
Sv: Hvor mye b-vitamin tar dere?
Tør jeg spørre hvorfor du skal dytte i deg alt dette?:confused:
Sykdommer eller????:confused: |
Hei
Vitamin B, http://no.wikipedia.org/wiki/Vitamin_B Niacin = B3 Pantonensyre = B5 Folat = B9 Noen får bivirkninger av for mye vitamin B, jeg fikk prikkinger i huden. Jeg kjøper mine vitaminer hos Holland and Barrett i England og gikk på nytt igjennom etikettene på vitamin B boksene og fant to advarsler: Amounts greater than 20mg daily of Niacin (Nicotinic Acid) may cause skin flushes in sensitive individuals. The reaction may be a rash or flushing which is temporary (15 to 30 minutes). Long term intake of amounts greater than 10mg daily of Vitamin B6 may lead to mild tingling and numbness. |
Sitat:
De fleste er anbefalt omgea3tilskudd, og d-vitamin på vinteren pga. mørketida, og jeg tar b-vitaminer for forebygging av depresjon :) arnakristin: takk for hjelp :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51. |