![]() |
Nannahs stekte "kinaris"
1 middels blomkålhode
1 bit purre 2 fedd hvitløk 2-3 sopp 1/2 skinkeboks 3-4 never med Landlord bukettblanding 2-3 egg 5-6 ss soysaus 1 liten ts sesamolje Smør lr olje til steking. Riv kålen grovt på råkostjern. Ha den i en gryte lr wok sammen med smør/oljen og surr den nesten mør sammen med hvitløken. Ha i soya/sesamolje og rør rundt. Hold kjelen varm. Stek skinke og grønnsakene og bland i risen. Pisk eggene lett sammen og lag en mellomting av omelett og eggerøre. Del i småbiter/strimler og bland sammen med resten. Du kan ha i hvilke grønnsaker du ønsker her...og tilsett gjerne noen reker også! |
Sv: Nannahs stekte "Kinaris"...
Oi, det så godt ut - men hva er det i Landlord bukettblanding? :o
|
Sv: Nannahs stekte "Kinaris"...
Den har iaf under 3
karber pr 100g:) |
Sv: Nannahs stekte "Kinaris"
smaker det "riktig" ? dette gira meg opp! dette elsker jeg sååå høyt!! :D
|
Jeg synes faktisk at det smaker kinamat!! :)
Tror sesamoljen er helt nødvendi dog. |
Hva er Landlord bukettblanding?
|
Sv: Nannahs stekte "kinaris"
grønsakblanding som du finner i frysedisken på REMA
|
Du har ikke eggene rett i det andre og steker det da?
Har ikke så mye erfaring med stekt ris, men jeg har pleid å piske eggene sammen med en gaffel, og ha det rett i ris/gr,saksblandinga........;) |
Om du bruker en wok så funker det sikkert, men jeg vill ha biter m egg.
Ikke eggebelegg på grønsakene... sort of... |
Jeg trekker bare det andre litt til side i panna og steker eggerøra litt på siden. Den steker jo så fort at det går alltid greit!:D
Har lenge laget min variant av denne med det jeg måtte ha av kjøttrester etc. Kalles "risting" her i huset fordi innholdet varierer etter hva som er i kjøleskapet! Etter at jeg begynte på ketolyse, lager jeg alt bortsett fra risen i en panne og har en liten panne ved siden av med de grønnsakene jeg vil ha som resten av gjengen ikke spiser. Før jeg tar opp i risen til de andre, tar jeg en porsjon over i min lille panne og så får alle det de helt vil ha uten for mye styr!:D |
Veldig lurt! :ja:
|
Skal tro om man kan bruke five spice pouder ? Synes liksom ikke det smaker kinamat uten det.....
Noen som vet karbeinnholdet i det krydderet ? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:11. |