Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29029)

Nemii 26-10-09 17:53

Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
I det nyeste tidsskriftet for Den Norske Legeforening er det faktisk en artikkel om "Lavkarbohydratdiett gunstig for type 2 diabetes" :D
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1902935

Dette går veien:)

Kula 27-10-09 15:05

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Så bra! Da har på kort tid en politiker (Sponheim), Ernæringsrådet og legestanden kommet med positive innspill om lavkarbo-kosthold.

Det går saaaaaaakte men sikkert fremover...



-

TigerTove 13-09-10 11:51

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Slett ikke værst :)

Borghild 13-09-10 12:15

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Skal til legen i morgen og han er fullstendig motstander av lavkarbo ifm diabetes 2. Skal be han lese artiklen.
Ja det går saaaaakte fremover og bra er det.

Kula 13-09-10 14:10

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 932800)
Skal til legen i morgen og han er fullstendig motstander av lavkarbo ifm diabetes 2. Skal be han lese artiklen.
Ja det går saaaaakte fremover og bra er det.



Print ut artikkelen og ta den med til legen. Den er såpass kort og lettfattelig at en gjennomsnittlig lege burde kunne ta stilling til innholdet på ganske kort tid.

Det hadde vært interessant å høre hvordan han reagerer!


-

Supera 13-09-10 17:25

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
I like :snill:

Kanutten 13-09-10 17:32

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nemii (Innlegg 787522)
I det nyeste tidsskriftet for Den Norske Legeforening er det faktisk en artikkel om "Lavkarbohydratdiett gunstig for type 2 diabetes" :D
http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1902935

Dette går veien:)

:heia: :heia: Vi har dette tidsskriftet på jobb! Gjett hvem som skal klaske det i bordet i morgen under lunsjen foran nesen på alle legene??!!! :heia: :lol:

Iset 13-09-10 17:40

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Lagt ut på Facebook. :D

Borghild 13-09-10 17:43

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 932868)
Print ut artikkelen og ta den med til legen. Den er såpass kort og lettfattelig at en gjennomsnittlig lege burde kunne ta stilling til innholdet på ganske kort tid.

Det hadde vært interessant å høre hvordan han reagerer!


-

Skal få rapp i morgen. :)

Borghild 13-09-10 17:44

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 933017)
:heia: :heia: Vi har dette tidsskriftet på jobb! Gjett hvem som skal klaske det i bordet i morgen under lunsjen foran nesen på alle legene??!!! :heia: :lol:

Spennende. :p La oss få høre da.

Kanutten 13-09-10 17:47

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 933028)
Spennende. :p La oss få høre da.

Skal bli! :lol:

Borghild 15-09-10 09:59

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 932868)
Print ut artikkelen og ta den med til legen. Den er såpass kort og lettfattelig at en gjennomsnittlig lege burde kunne ta stilling til innholdet på ganske kort tid.

Det hadde vært interessant å høre hvordan han reagerer!


-

Da er legebesøket over, og det var faktisk litt overraskende. Det første han sa når jeg kom inn var "du ser da forbausende frisk og energisk ut".
Da var det jo bare å plukke opp tråden . ja jeg spiser LCHF, har du lest artiklen?

Han hadde lest den og var ikke så bombastisk i sine uttalelser denne gangen. Han lovet til og med å sette seg litt mer inn i hva det innebærer. Den siste uka hadde han hatt 3 pasienter til som også levde lavkarbo og som hadde "frisknet" til som han sa.

Han ville ikke uttale seg udelt positivt som han sa, fordi han mente at kolesterolverdiene vill bli stygt påvirket av alt fettet. Mine prøveresultater kommer om ca 1 uke, så da får vi se. Blodtrykket var 121/80 uten medisin. :)

Hadde lyst å anbefale han å prøve selv, for han så gusten og blek ut, tynn og skranten. Men det får jeg ymte innpå neste gang.

Besøket ble i mine øyne positivt. Det er håp. :D

Gerd 15-09-10 10:06

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 933930)
Da er legebesøket over, og det var faktisk litt overraskende. Det første han sa når jeg kom inn var "du ser da forbausende frisk og energisk ut".
Da var det jo bare å plukke opp tråden . ja jeg spiser LCHF, har du lest artiklen?

Han hadde lest den og var ikke så bombastisk i sine uttalelser denne gangen. Han lovet til og med å sette seg litt mer inn i hva det innebærer. Den siste uka hadde han hatt 3 pasienter til som også levde lavkarbo og som hadde "frisknet" til som han sa.

Han ville ikke uttale seg udelt positivt som han sa, fordi han mente at kolesterolverdiene vill bli stygt påvirket av alt fettet. Mine prøveresultater kommer om ca 1 uke, så da får vi se. Blodtrykket var 121/80 uten medisin. :)

Hadde lyst å anbefale han å prøve selv, for han så gusten og blek ut, tynn og skranten. Men det får jeg ymte innpå neste gang.

Besøket ble i mine øyne positivt. Det er håp. :D


Fantastisk lesing :heia:
Etter besøket hos han neste gang, skal du se han begynner på lavkarbo han også :D

Kanutten 15-09-10 10:10

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Borghild (Innlegg 933930)
Da er legebesøket over, og det var faktisk litt overraskende. Det første han sa når jeg kom inn var "du ser da forbausende frisk og energisk ut".
Da var det jo bare å plukke opp tråden . ja jeg spiser LCHF, har du lest artiklen?

Han hadde lest den og var ikke så bombastisk i sine uttalelser denne gangen. Han lovet til og med å sette seg litt mer inn i hva det innebærer. Den siste uka hadde han hatt 3 pasienter til som også levde lavkarbo og som hadde "frisknet" til som han sa.

Han ville ikke uttale seg udelt positivt som han sa, fordi han mente at kolesterolverdiene vill bli stygt påvirket av alt fettet. Mine prøveresultater kommer om ca 1 uke, så da får vi se. Blodtrykket var 121/80 uten medisin. :)

Hadde lyst å anbefale han å prøve selv, for han så gusten og blek ut, tynn og skranten. Men det får jeg ymte innpå neste gang.

Besøket ble i mine øyne positivt. Det er håp. :D


Så bra!! :heia:

Jeg fant ikke bladet på jobb, men printa ut den linken lengere opp.
Legene sa INGENTING!! Tvert imot hadde de fått med seg det som stod på forsiden av Dagbladet og DET fikk jeg høre :o.

Kula 15-09-10 12:27

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 933937)
Så bra!! :heia:

Jeg fant ikke bladet på jobb, men printa ut den linken lengere opp.
Legene sa INGENTING!! Tvert imot hadde de fått med seg det som stod på forsiden av Dagbladet og DET fikk jeg høre :o.


He he, da har de jo avslørt hvilke medier de henter faglig tyngde fra...


-

Kanutten 15-09-10 13:17

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 934025)
He he, da har de jo avslørt hvilke medier de henter faglig tyngde fra...


-

:lol:

Zillah 15-09-10 13:46

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Dagbladet > Tidsskriftet ...
Jadda...
:rolleyes:

Borghild 15-09-10 18:12

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 933937)
Så bra!! :heia:

Jeg fant ikke bladet på jobb, men printa ut den linken lengere opp.
Legene sa INGENTING!! Tvert imot hadde de fått med seg det som stod på forsiden av Dagbladet og DET fikk jeg høre :o.

Ta flere kopier og legg de på strategisk utvalgte steder slik at de må se den. Små drypp hver dag kan jo øke interessen. :D

Trolltika 15-09-10 20:05

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Venter i spenning på at det skal komme liknende råd for type 1-ere. I stedet fikk jeg beskjed om å spise mer kornprodukter og poteter da jeg ble sendt til ernæringsfysiolog. Damen fant nemlig ut at jeg ikke gikk ned i vekt fordi jeg spiste for lite, så kroppen gikk på sparebluss. Hennes løsning var å triple brødinntaket og doble potetmengden.:rolleyes:

Borghild 15-09-10 21:10

Sv: Legeforeningen anbefaler lavkarbokosthold for diabetikere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trolltika (Innlegg 934253)
Venter i spenning på at det skal komme liknende råd for type 1-ere. I stedet fikk jeg beskjed om å spise mer kornprodukter og poteter da jeg ble sendt til ernæringsfysiolog. Damen fant nemlig ut at jeg ikke gikk ned i vekt fordi jeg spiste for lite, så kroppen gikk på sparebluss. Hennes løsning var å triple brødinntaket og doble potetmengden.:rolleyes:

Huff da, håper inderlig du ikke følger det rådet. :o


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no