![]() |
Mat som ikke må tygges?
Noen her som kan komme med forslag om ketogen mat som ikke må tygges:confused:
Jeg holder på å få visdomstenner, pluss at jeg har hull i en fortann:( Har spist cc, eggerøre og tyrkisk yoghurt i noen dager nå, og begynner å bli litt lei:hjelp: |
Sv: Mat som ikke må tygges?
Supper
Mose maten til pure med stavmixer går an :ja: God bedring :) |
Uff, høres ikke godt ut!
Her er noen forslag til mat du kan prøve: Eggemelk Lavkarbosupper Blomkålmos Smoothies/drikke |
Takk for raskt svar:D
Har prøvd å spise suppe, men blir liksom ikke ordentlig mett da:mad: også skulle jeg gjerne hatt noe med litt næring i... :klem: |
Stek kyllingkjøttdeig. Det blir bare bittesmåbiter, som ikke behøver å tygges nevneverdig. Krydre med hva du vil og la den event surre i fløte. Eller ha blomkålmos til.
|
Rogn smelter vel i munnen.....
|
Captain Obvious minner om at du kan få trukket visdomstennene og lappet hullet i tanna :) (Det koster deg sikkert 10 tusen dog, kan få mye suppe for de pengene...)
|
Sitat:
Bytt ut sukker med splenda (eller annen kunstig søtning) og en del av vannet med fløte, mmmmm. Du kan også ha oppi et egg for å få opp protein- og fettdelen. Har lagd denne ofte og den er skikkelig mettende og god!! |
Har dessverre ikke råd til tannlege nå:( alenemor med lærlingelønn er ikke så mye å skryte av.
Tror jeg skal prøve meg på kyllingkjøttdeig:) Avokado/lime-smoothie høres kjempegodt ut, må fa tak i mer yoghurt og prøve meg på den tror jeg:p :klem: |
Hei,
Er du i nærheten av Oslo er dette en mulighet, http://www.odont.uio.no/iko/pasientbehandling/index.html I tillegg kan man søke sosialkontoret om dekning av tannlegeregning. |
Sitat:
Hilsen lykkelig visdomstannløs :D (Et pluss var også at såret grodde MYE raskere andre gangen, og det var etter lavkarbo). |
Sitat:
|
Sitat:
Skulle ønske jeg heller hadde brukt et par tusen i året underveis. Angrer også på at jeg ikke utnyttet gratis tannlege i militæret... Jaja, gjort er gjort - men nå er det iallefall fin standard på perleraden :) |
Sitat:
|
Sitat:
Burde nok få gjort noe med det. Men det gjør heldigvis ikke så vondt lenger:) Takk for all hjelp og støtte:klem: |
Sitat:
Spør meg hvordan jeg veit det ;) |
Sitat:
P.S. De kan sikkert hjelpe deg med eventuell avbetaling hvis det er aktuelt. |
Sitat:
Jeg trodde det bare gjaldt frem til fylte 20 år! Forresten litt urettferdig at gutta har gratis tannlege i militæret! :( Vet de ikke akkurat tjener masse, men.... |
Sitat:
Tror jeg må snakke med de på tanlegekontoret her da:) |
Sitat:
Etter det jeg har hørt ang at gutter (og jenter )får gratis tannbehandling når de er i militæret, er at eventuell tannverk når de skal ut på oppdrag, gjør at de ikke yter max. Men om dette stemmer helt kan jeg ikke påstå med 100 % sikkerhet. Ellers synes jeg at hele betalingsordningen vi har i Norge er temmelig urettferdig. Du snakker om å gjøre helseforskjell på de med god og dårlig økonomi her i landet. :mad: |
Sitat:
|
Sitat:
Men faktisk var planen min en gang å ta sykepleierutdannelsen i militæret! Alle mulighetene der lokket veldig! Mange grunner til at det ikke ble slik, men det var det jeg i utgangspunktet hadde tenkt! |
Sitat:
Men ja; i den forbindelse så kvitter jeg meg med mulige kilder for tungmetallforgifting (f.eks. fra amalgam som lekker kvikksølv). Jeg aner ikke om det har noe å si, men det skader jo ikke å fjerne de gamle fyllingene. Kanskje unntatt for lønnskontoen hehe |
Sitat:
Hva skjer hvis du f.eks kjører bil og hører noe morsomt på radio? Høres ikke safe ut... :rolleyes: Det høres ut som du får overdose endorfiner eller har ekstremt lav endofinterskel? Har du utredet for MS? Andre muskelsykdommer? Prøvd akupunktur? |
Sitat:
Sitat:
Legen kommer aldri til å ta noen utredning som koster samfunnet penger før jeg har gått ned endel i vekt uansett. Han koblet det at jeg "plutselig" sovner til at jeg var for feit, og ville sende meg ut med grønn resept. Har ikke prøvd akkupunktur, det eneste alternative jeg har vært borti er kinseologi/refleksolog, og hun mener det er rester av flått. (Noe som jo ikke engang kan testes ordentlig i Norge p.t) Overfølsomhet for endorfiner finner jeg ikke noe om på nett? Har en _veldig_ høy smerteterskel iallefall. Takker for innspill, forresten, håper jeg ikke kupper tråden :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41. |