![]() |
Lavkarboshopping i New York?
Hei kloke lavkarbo'ere,
jeg skal reise til New York snart (jobb, men litt tid til shopping må logges inn...:cool:). Jeg mener å ha sett en tråd som omhandlet hva som var lurt å handle i NY, men finner den ikke igjen. Kanskje jeg har drømt... :confused: Reiser neste uke, så gode råd mottas med takk. Fortsatt fersk, men fornøyd lavkarbo'er. Helsa er bedre, men synes det går litt tregt med vekta. Uansett; helsa er viktigst:stortsmil |
Sv: Lavkarboshopping i New York?
..og da mener jeg selvsagt lavkarbo-saker :o
|
Aner ikke hva man kan få kjøpt i NY, men jeg ville sett etter Stevia.
Ellers vil jeg slå et slag for at man ikke trenger spesialprodukter for å leve lavkarbo ;) |
Sikker på at man får lov å ta med seg Stevia til Norge da?
|
Sitat:
|
Sitat:
Det ble merket som "dyrefor", og da gikk det greit ;-) hva jeg vet så kan plantene selges Norge, men ikke produktet fra plantene. Men, jeg kan være dårlig oppdatert |
Sitat:
|
Steviadråper får man kjøpt på netrition.com - men hvordan det er med innføring til Norge vet jeg ikke.
Jeg spiser mye lavkarbotortillas og kommer til å ta med meg et lass hjem. Mine kjøper jeg på Whole Foods eller Andronico's, men de finnes nok i de fleste større matbutikker. Mine er fra La Tortilla Factory, men Mama Lupa har også. |
å, tortillas! Det skal jeg se etter. Takk for tips!
|
Sitat:
|
Stevia kan vel innføres til eget bruk?
|
Her kan dere lese om stevia på Mattilsynets nettsider, siden er oppdatert 19/8 2009: http://www.mattilsynet.no/mat/tilset...m_stevia_34342
Uttdrag: Det er ikke dokumentert at planten har vært solgt i Norge før 1999 og dermed må Stevia godkjennes som ny mat før den kan selges i Norge. Så langt er det ikke søkt om godkjenning og Stevia er derfor ikke tillatt solgt i Norge. |
Ikke tillatt solgt her i landet, men ikke forbudt å ta inn, sålenge det ikke er til eget bruk. Man kan f.eks bruke det som dyrefor.. Merkelige regler!
Synes det er ok i bruk.. ;) Fryktelig søtt, så jeg bruker nok bare ca en fjerdedel av det en amerikaner ville brukt (i og med at mine "servings" holder til 4 porsjoner CC, eller hva jeg nå bruker dem i..) For mye gir en metallisk søtsmak som jeg ikke er spesielt begeistret for, bittelitt blir akkurat passe :) |
Jeg har noen steviadråper med appelsinsmak fra netrition. De er supre!
|
Sitat:
Den siste totalitærstaten, Norge, er jo ikke så glad i at folk spiser, drikker og driter utenfor reglene :p |
Jeg har kjøpt Stevia-strøpulver her i Norge på treningssenteret hvor jeg går, men det er kanskje billigere i New York?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15. |