Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Karbinnhold i kjente matvarer ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29142)

Carrieanne 03-11-09 19:57

Karbinnhold i kjente matvarer ...

...finner ikke ut om det er ok å spise kjøttdeig? Og kan man hive innpå så mye man orker av salat, tomat, løk og agurk?:confused: Og hva med champignoner? Ferske, altså...undre undre...

arnakristin 03-11-09 20:01

Sv: Karbinnhold i kjente matvarer...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carrieanne (Innlegg 791117)
...finner ikke ut om det er ok å spise kjøttdeig? Og kan man hive innpå så mye man orker av salat, tomat, løk og agurk?:confused: Og hva med champignoner? Ferske, altså...undre undre...

Kjøttdeig er fin mat på ketolyse. Dersom du lurer på kh innholdet i ulike matvarer kan du slå opp her: www.matvareguiden.no

Gerd 03-11-09 20:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carrieanne (Innlegg 791117)

Rent kjøtt og fisk er ok.
Du må veie mat med karber, slik som grønnsaker :)

Og lese boka ;)

heltny 03-11-09 20:31

Noe fra sverige er tilsatt Gluktose, har jeg sett. Look out!:eek::eek::eek::eek::eek:

Ketorine 03-11-09 20:48

Mattilsynet har et program som heter Mat på Data og kan lastes ned gratis hos mattilsynet. Her kan du blant annet legge inn egne oppskrifter/lister med matvarer og så blir alt regnet ut tilsammen. Bra hjelpemiddel, men vær oppmerksom at samme varen men av ulike varemerker kan har forskjellig innhold av karber:-)

Areola 03-11-09 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av heltny (Innlegg 791133)
Noe fra sverige er tilsatt Gluktose, har jeg sett. Look out!:eek::eek::eek::eek::eek:

Kjøttdeig tilsatt glukose??

Fluke 03-11-09 21:33

Du kan se her?

heltny 04-11-09 06:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 791149)
Kjøttdeig tilsatt glukose??

:ja: Umenneskelig.

Areola 04-11-09 08:35

Sv: Karbinnhold i kjente matvarer ...

Ja, det får'n si.
Får holde utkikk neste gang jeg er i sverige da, kjøttdeig kjøper jeg jo gjerne minst 5 kilo av når jeg først er der.

Photobscura 04-11-09 09:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ketorine (Innlegg 791139)
Mattilsynet har et program som heter Mat på Data og kan lastes ned gratis hos mattilsynet. Her kan du blant annet legge inn egne oppskrifter/lister med matvarer og så blir alt regnet ut tilsammen. Bra hjelpemiddel, men vær oppmerksom at samme varen men av ulike varemerker kan har forskjellig innhold av karber:-)

Og vær også oppmerskom på at rømme, fløte, creme fraiche og egg har riv ruskende galt karboinnhold! Jeg bruker mat på data, men regner ut f.eks eggene mine ved siden av, om jeg teller karber.

Carrieanne 04-11-09 13:37

Tusen takk for svar!
Ehm, har jo faktisk boka ja, kanskje jeg faktisk skulle se der? Blir så innmari lett å sæke svarene her på forumet, hehe.:o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.