![]() |
Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!
4 egg
1,5 ts bakepulver 4 ss linfrø (som de er) 60 g kruskakli 50 g sesamfrø (som de er) 45 g solsikkekjerner (som de er) 3 ss olje 1/2 boks Creme Fraiche ( Ikke lettutgave, men full fett varianten 35% fett) Visp eggene sammen med elektrisk visper, til det er luftig men ikke eggedosis, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Strø litt sesamfrø på toppen. Så enkelt som det kan bli! Steke v 180 grader i 55 min på nederste rille. Syns de blir veldig gode, ikke bløte, men saftige. Oppbevares i kjøleskap i opptil 2 uker. |
Sv: Det PERFEKTE ketolysebrødet! 2,24 g karbo per 100 g!
hei
takker for en ENKEL oppskrift til brød. Men jeg har ikke solsikkekjerner, har det noe å si? Skal jeg fylle med noe annet i stedet? |
:sikle:
Åh, skal ut og shoppe når min andre halvdel kommer fra jobben skjønner jeg! Takk! |
Åh, har nettopp spist en nyyydelig skive av varmt nystekt brød. Med meierismør og Heistad jordbærsyltetøy :hungry:!! Følte meg som en liten unge igjen :p denne oppskriften anbefales!! Og super-enkel å lage :D
|
Dette må jeg prøve :)
|
Nå har vi TO som hevder at deres brød er det perfekte ketolysebrødet....
Ditt og Lollypops. Venter spent på nestemann/dame. |
Sitat:
|
Knallgodt brød asså! Perfekt til alt snadderpålegg i jula! Tusen takk! :)
og GOD JUL! :) |
prøver nå :)
|
Skal nå bake brødet igjen, dette brødet kan jeg leve med ja! :)
|
Brødet står i ovnen. Takk
|
hei.dette er min 1.dag her:)så ej er veldig spent og har mange spm:confused:kor kan ej kjøpe boka?kor mye karbo kan vi ha i oss kvar dag?
|
Sitat:
Boka kan du kjøpe på ketolyse.no eller i en del menybutikker. Klikker du deg inn der det står "forum" øverst på siden finner du bla en oversikt over de ulike lavkarboretningene :) Lykke til! |
:Dtakk for tipset:pskal nok bli kjent med siden;)
|
For et nydelig "brød" :):) Endelig noe som smaker bedre enn brød, uten å være brød! Perfekt til pålegg ! *tar hatten av for* :cool:
|
Takk for bra oppskrift! Brødet smaker veldig godt, men det blir veldig lavt. Fyller kun en tredjedel av en vanlig brødform.
Lurer på om jeg har gjort noe feil og at det egentlig burde heve seg mer? I forhold til lollipopbrødet (som fyller en form) er det jo under halvparten av ingrediensene, så egentlig overraskende at dette brødet skulle bli like høyt... Doblet posjonen andre gang jeg bakte det, og da fylte det i underkant av hele formen. Synes brødet ble litt mer kompakt da, men godt for det. Noen som har noen tips eller erfaringer? |
Sitat:
|
åy åy åy...det lukte godt i allefall.....va nødt te å prøve det ketolyse brødet...hadde jo alt av ingrediensan i huse :) E spent no :)
|
åy åy åy,....det va kjempe godt :)) men ska ha mer i forma og mer bakepulver :))) anbefaler d her brødet te nye forum medlemma :))
|
Dette skal jeg jammen meg lage en dag :) Heistad jordbærsyltetøy skal også kjøpes inn :D
|
Jeg bakte dette nå....nydelig.
Men hadde ikke bakepapir så bare smurte formen godt,det gikk fint. Hvordan er dette og doble?synes skivene ble så små. Kunne tenke meg å doble så det blir omtrent like store brødskiver som vanlig brød. Hvor mange slike små skiver spiser dere? Jeg spiste 3 med smør og ost for å bli mett,er det mye? Spiser normalt 2 skiver vanlig brød,vil det og lage brødet dobbelt og ta to brødskiver da være mye mat? Tenker litt kalorier også ennå så jeg ikke skal spise så mye kalorier at jeg går opp og ikke ned. Mitt mål er å legge om kosten så sukkeravhengigheten blir bedre og vekten minker. |
Åh, dette brødet skal jeg prøve og bake i morgen! :-)
Gleder meg! :-) |
Nå står dette brødet i ovnen. Det var mistenkelig likt endel andre brød jeg har forsøkt med varierende hell.
Er det noen som har kontrollregnet på oppskriften? Blir litt skeptisk når to forskjellige brødoppskrifter (identiske overskrifter!!!) blir akkurat det samme karbo antall. Regna litt nå og kom til rett i overkant av 30 karb i hele brødet. |
Brødet er kjempe deilig. Jeg har laget to forskjellige andre varianter av dette. ta i litt salt og hell det i langpanna. ta på litt grovt salt på toppen. deles i kjeks etter at det er ferdig. trenger mye kortere steketid. Voila- salt kjeks til f.eks ost.
Den andre kan en ha litt søtning i. Søte kjeks! Det går en del kjeks på et par karbo |
Kan man lage dette uten sesamfrø? Har ikke det i hus nemlig. Kan kanskje putte i litt mer av noe annet?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47. |