![]() |
Ketose og kroppslukt?
Hei hei dere.
Jeg er ny her inne. Har spist meg frisk ved å spise lavkarbo uten melk og gluten (matintolleranse). HURRA! Det er en ting jeg synes er rart. i perioder på ketogen diett får jeg en fryktelig vond kroppslukt. og det må sterke såper under armene til for å få bort lukten og må vaske klærne etter halv dags bruk...:confused: Er en person som nesten ikke svetter overhodet, ikke når jeg trener en gang og synes dette er svært ubehagelig.:( Er det flere som opplever dette? Jeg lurer på om jo mer proteiner/fett jeg får i meg i forhold til karbo jo verre blir det... og lurer på om det er verre når det er proteiner fra rødt kjøtt jeg får i meg. Det er kanskje verst i begynnelsen? Hva er deres erfaringer? Hilsen frisk men litt frustrert...:confused::o |
Sv: Ketolyse og kroppslukt?
Er nok ketosen som gjør det. Helt normalt og går for mange bort etterhvert :)
Pass på å drikke masse vann, så skylles avfallstoffene fortere ut av kroppen :) |
Du er ikke alene om å oppleve at ketoselukten ikke bare kommer fra munnen, nei!:p
Ta det som et tegn på at kroppen virkelig forbrenne ketoner på harde livet!:D Ikke nødvendigvis så delikat, men ...... |
Sitat:
Uææææ...! Så da er det sant da, og ikke bare noe min frekke mann finner på?! JEG STINKER VIRKELIG... :hylgrine: |
Du går jo igjennom en ordentlig utrenselsesprosess og når du forbrenner fett så følger det med masse avfallsstoffer. Prøv å se positivt på det, tenk på all den dritten du befrir kroppen din fra. :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46. |