![]() |
Lavkarbo på Wikipedia
Satt og søkte på lavkarborelaterte temaer på Wikipedia. Og det viser seg at det på den norske versjonen av Wikipedia IKKE finnes noen innlegg på "LCHF", ikke på "lavkarbo", innlegget på "ketose" er kort og villedende og "ketogen diett" er også latterlig kort og mangefull :o
Noen som føler kallet? :snill: |
Sv: Lavkarbo på Wikipedia
Det er jo en skandale! :eek:
Det må vi gjøre noe med! :D Edit: Du er jo veldig god til å formulere deg skriftlig da, Trillian...:dulte: |
Ha, jeg prøvde meg på det der. Et sted sto det at ketose kun var en sultmodus, så jeg logget meg joggu inn og tilføyde et ekstra punkt om kostindusert ketose. Et par dager senere fikk jeg mail fra den opprinnelige artikkelforfatteren om at h*n hadde endret det tilbake da det ikke fantes noe vitenskapelig hold for det jeg hadde skrevet. :rolleyes:
|
hvis ikke det finnes noe vitenskapelig hold for det du har skrevet, finnes det noe vitenskapelig hold for det han har skrevet da?
|
Sitat:
|
okei, er det det som står altså. *lære seg å lese hele posten*
|
Sitat:
|
Sitat:
Sjekk bare denne linken, det er den beste forklaringen på hva som skjer i kroppen jeg har lest noensinne: http://www.proteinpower.com/drmike/ketones-and-ketosis/metabolism-and-ketosis/ Sitat:
|
Sitat:
Mitt tillegg begynte med noe som '' ... Men det finnes også ...'' etc. Med det fornektet jeg ikke det han skrev, men beskrev den kontrollerte formen for ketose. Jeg har dessverre ikke tid til å gjøre sånne ting nå, håper noen andre kan ta seg av det? :D |
Usj, artikkelen om glukoneogenese er også kort og ganske misvisende http://no.wikipedia.org/wiki/Glukoneogenese
Her tror jeg vi trenger et dugnadstiltak! :) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00. |