![]() |
Hvordan ser disse menyene ut?
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg en uke eller to på en slags Skaldemann-vri siden det går en smule treigt nedover nå....altså spise lite grønnsaker.
Jeg har laget følgende meny og lurer på om det er noe jeg absolutt bør kutte ut her? Noe jeg bør tilføye? Lurer spesielt på om det lov med Cottage Cheese og om man bør passe seg for saltet? Har hørt at nøtter ikke er så bra på Skaldemann - men vil lufte denne meningen en gang til da nøtter inneholder mye fett og er ok på ketolyse. Vet det kan være en partystopper. Spiser kun hasselnøtter. Ellers vil jeg gjerne ha tips til flere dagsmenyer - og spesielt lunch og kveldmaten...... Dag 1 Frokost: 2 egg & 2 biter bacon Lunch: 1 hardkokt egg med 4 skiver Dansk Salami, 20 gr hasselnøtter Middag: tacokjøttdeig med revet ost, bittelitt salsa og litt salat Kveldsmat: reker i lake og noen salatblad Minst 3 liter vann og 3 kopper te med 1 ts Cocosa Dag 2 Frokost: 2 egg & 2 biter bacon Lunch: 1 hardkokt egg og 4 skiver sylte Middag: koteletter med 50 gr blomkål, saus laget av smøret i panna + 1 eggeplomme Kveldsmat: spekemat & eggerøre Minst 3 liter vann og 3 kopper te med 1 ts Cocosa Dag 3 Frokost: 2 egg & 2 biter bacon Lunch: kald omelett m smårettskinke Middag: Laks m 50 gr brokkoli, smør som "saus" Kveldsmat: Cottage Cheese m kremfløte Minst 3 liter vann og 3 kopper te med 1 ts Cocosa Dag 4 Frokost: 2 egg & 2 biter bacon Lunch: pålegg i skiver: skinke, roastbiff og hvitost, litt agurk Middag: ½ kylling med 50 gr blomkål Kveldsmat: bacongull Minst 3 liter vann og 3 kopper te med 1 ts Cocosa Dag 5 Frokost: 2 egg & 2 biter bacon Lunch: 1 hardkokt egg med 4 skiver Dansk Salami, litt agurk Middag: Kjøttdeig med championg og 50 gr blomkål Kveldsmat: ??? Minst 3 liter vann og 3 kopper te med 1 ts Cocosa Ka dokk trur???? |
Sv: Hvordan ser disse menyene ut?
ble du mett?
For ble du det, er det fint. :) |
Har ikke testet denne menyen ut enda.....måtte høre med dere først da vet du.... :-)
|
Sitat:
|
OK - mengden mat er vel i grunnen ikke så viktig nei - spis til jeg er mett heter det vel...
Og innholdet er ok ? Ingenting av det jeg har ramset opp her som er katastrofe på Skaldemann? |
Nå vet ikke jeg hva du veier, men det er er alt for lite protein for meg, som må ha 20-25g protein pr måltid.
Regelen er å spise til du er mett og får i deg nok fett. |
Jeg synes fire måltider hørtes mye ut på skaldeman, også lurer jeg litt på om cottage cheesen ikke er lur... Men jeg er nok litt for novise når det kommer til skaldeman, så jeg skal fly ut av tråden igjen..
:liste: |
Jeg veier ca 80 kilo
|
Hei.. Synes nå dette ser ut som litt lite mat jeg da. Hvis du skal inn på Skaldemann sitt opplegg vil jeg anbefale deg å kjøpe kokeboken hans(se haugenbok.no - da har du den på 2 dager). Der finner du saftige oppskrifter(og da mener jeg SAFTIGE) som gjør det enkelt å komponere en hel dags måltider.
En dag for min del inneholde 3 måltider typisk: Frokost: Omelett på 1 egg og 2 eggeplommer med 1 ss KREMfløte + 1/2 pakke bacon og litt vårløk. Steker bacon og vårløk i 1ss smør før jeg heller over de piskede eggene og lar de steke under lokk på svak varme. Gir ca 650-700 Kcal og masse fett:) En pangstart på dagen. Lunsj: Et par Løvbiff med ost og 1-2 ss majones. Stekes også i 1 ss smør. Ca 500-600 Kcal. Middag: 1-2 biff med saus laget av 1 dl KREMfløte, litt løk og sopp. Ca 600-700 Kcal Ved siden av dette lager jeg grønnsakssmoothie som jeg drikker hver dag. Kjører en god håndfull spinat og salat + 1 lime og 1 avokado i en blender sammen med 3-4 dl vann. Dette gir maks 2-3 karber, men gjør at jeg kan drikke i meg masse friske næringstoffer hver dag. Uten dette ville jeg nok hatt problem med å få i meg vitaminer og mineraler fra grønnsaker. Liker ikke å spise salater og slikt når det er kaldt ute. Mvh Lars |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06. |