Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Er mett hele tida (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29681)

Sincity 02-12-09 22:54

Er mett hele tida

er det normalt å spise frokost.. ( normalt 2, egg og noen kyllingbiter) for så å være mett store deler av dagen?

I dag spiste jeg kanskje en kyllingfilet delt opp i biter til frokost og var mett hele skoledagen.. hadde med lunsj men orka ikke ete det opp.

så når jeg kom hjem klokka tre var jeg fortsatt mett.. og i åtte tida følte jeg at jeg "måtte" spise noe, siden dette ikke føltes normalt..

heltny 03-12-09 07:19

Sv: er mett hele tida

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sincity (Innlegg 802203)
er det normalt å spise frokost.. ( normalt 2, egg og noen kyllingbiter) for så å være mett store deler av dagen?

I dag spiste jeg kanskje en kyllingfilet delt opp i biter til frokost og var mett hele skoledagen.. hadde med lunsj men orka ikke ete det opp.

så når jeg kom hjem klokka tre var jeg fortsatt mett.. og i åtte tida følte jeg at jeg "måtte" spise noe, siden dette ikke føltes normalt..

Normalt, ja.
kroppen regulerer lett apetitten selv, når du lever slik redusert KHydrat. :)

Anna 03-12-09 09:03

Sv: Er mett hele tida

Jeg har det også slik. Må liksom minne meg selv på å spise, for har ikke den samme sult/metthetsfølelsen som før. Har faktisk nå problemer med å skille mellom sult og metthet – høres helt merkelig ut. :o Så jeg tror faktisk ikke jeg får i meg nok mat om dagen – ihvertfal ikke fett.

MBamse 02-03-10 03:34

Men det er vanlig å ikke være sulten?? Jeg synes aldri jeg er sulten lenger--- Det romlet litt i magen her for noen dager siden, men det virker jo som om jeg kan gå i timesvis uten å være sulten, så jeg må vende meg til å spise hver 3 time...

Areola 02-03-10 08:27

Det er ingen vits i å spise hver tredje time om du ikke er sulten. Hør på kroppen og spis deg behagelig mett når du er sulten, og ikke noe mer :)

(Det med å spise hver tredje time er for karbohydrat-spisere!)

Fetpåmidten 02-03-10 08:34

Enig med de andre her, helt vanlig. At du ikke er sulten betyr bare at kroppen bruker sitt eget fett som energi istedet, og det er jo det man vil:)

StegforSteg 02-03-10 08:39

Jeg er ikke helt kommet dithen enda, men så tror jeg kanskje jeg ikke får i meg nok fett (selv om jeg tror det....)

Fumle 02-03-10 13:32

Samme her! Spiser 2 måltider om dagen og går rundt og er mett hele tiden så jeg passer på å få i meg nok fett når jeg først spiser :P

Bæret 02-03-10 13:46

Har det slik jeg også, synes det er herlig jeg...

Ikke ofte det romler i magen lengre nei. :)

Kitt 02-03-10 14:19

Det er jo ganske genialt, da,å gå på en slankekur og være mett hele tiden!:heia:

Tror nok ikke det er mange andre slankekurer som gir folk det problemet!:D

MBamse 02-03-10 14:37

Takker for oppklaringen... Og så over til neste spørsmål som kanskje skal over i en annen tråd ... Når jeg trener skal jeg tilføre kroppen proteiner før og etter? Igjen gjør det av gammel vane fordi musklene ( tradisjonelt) skriker etter næring. Ikke at jeg har hørt det skrike:-) men ønsker å prøve å stramme opp/ bygge samtidig som jeg går ned. Noe som sies å være mulig i ketose ???

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.