![]() |
Er dette nok mat?
Hei.
Dette er sikkert hvert diskutert før, men jeg lurer på om min typiske dagsmeny er bra. Har hatt utslag på ketostixen i en uke nå og føler at magen er blitt mindre så noe riktig må jeg gjøre. Spiste igår: Frokost: To kyllinglår Lunsj: To speilegg, 1 Chorizopølse fra jacobs utvalgte, 50 G Champignon Mellommåtid: Eggerøre av to egg Middag: 250 G Kyllingvinger Er veldig bekymret for å ikke få i meg nok fett, føler ofte at det blir mye proteiner i tillegg til alt fettet. Er ikke så lett å få mye fett på tallerkenen de dagene middagen består av kjøtt med lite fett slik som kyllingfilet, biff eller karbonadedeig. Hyggelig hvis noen hadde hatt noen innspill?:) |
Sv: Er dette nok mat?
Sitat:
|
Akkurat gårsdagen var det litt dårlig skal jeg innrømme, men jeg prøver å spise 100 g brokkoli, 100 blomkål og 100 g champignon hver dag.
Skal prøve å variere dette, men det er disse tre som er favorittene. Jeg er egentlig mest bekymret fo å ikke få i meg nok fett. Har spist grønnsaker de andre dagene. Hva syntes du om resten? |
Jeg er ikke noe ekspert:D Så har ikke så mye å si egentlig..
Hva med å f.eks steke litt bacon sammen med speileggene? Eller lage en saus med mye smør og annet fett i til kyllinglårene? Finn en dressing kanskje, som inneholder lite karber og mye fett? Og bytte ut endel av de magre kjøtt-typene med de med mer fett i seg? Jeg har en sånn fin vane med at jeg liker å ha smør på salaten min:o |
Kan det være en idé å ha smeltet smør til? Eller smeltet smør blandet med fløte. Det synes jeg er godt.
|
Sitat:
|
Smør, majones, fløte... mer smør... :D
|
hva slags oljer er det som passer best å bruke egentlig?
|
Sitat:
Er en haug med tråder som omhandler det her:) http://forum.lavkarbo.no/search.php?do=process |
Hvis du er som nicket tilsier - en mann, så er dette alt for lite mat. Personlig ligger jeg vel i snitt på det dobbelte av det du skriver opp - med masse fett fra rømme, smør, og bacon i tilegg. Vekta går ned 1 kilo i uka uansett. Men jukser du med salaten og grønnsakene så blir du på sikt dårlig, og vekta går saktere ned. Nå går man seff ned når man spier lite også - men kroppen stopper fort opp på denne kuren.
|
Er mann vettu:), men jeg prøver å holde meg til regelen "spis når du er sulten til du er mett". Sultfølelsen var ikke tilstede med denne menyen og da skal jeg vel ikke spise mer?
|
Sitat:
jeg er kvinne og jeg spiste 600 g kyllingvinger i stad! ble riktig nok ganske sigen og småuggen etterpå:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Problemet er jo at kroppen ikke vil si ifra, fordi man er i ketose og dermed ikke er avhengig av ekstern energi for forbrenning.. Ideellt sett bør man nok spise 3-5 ganger om dagen uansett - for å sikre at kroppen faktisk også får energi til å opprettholde ketosen, og ikke bare gå i dvalemodus. Personlig er jeg ofte langt mer sulten når jeg spiser litt mer enn vanlig, enn når jeg spiser lite.
|
Sitat:
En dag eller to med minimalt inntak av mat burde vel være problemfritt, hvis man overhodet ikke er sulten. Over lengre tid er dette en dårlig strategi. - |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20. |