Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Selvdisiplin (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30461)

Kanutten 20-01-10 19:02

Selvdisiplin

Noen som vet hvor man kan få tak i selvdisiplin?? :confused:
Den må vare leeeenge.

Helst lettervervet.... :o OG lettbrukelig..Og den MÅ virke med EN gang. :p

Dietta 20-01-10 19:12

Sv: Selvdisiplin.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 818988)
Noen som vet hvor man kan få tak i selvdisiplin?? :confused:
Den må vare leeeenge.

Helst lettervervet.... :o OG lettbrukelig..Og den MÅ virke med EN gang. :p

Hva med Finn.no ? Hvis det er dyrt, kan vi spleise :p

Kanutten 20-01-10 19:14

Sv: Selvdisiplin.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 818993)
Hva med Finn.no ? Hvis det er dyrt, kan vi spleise :p

:lol: Med på det jeg!! Bedre med et halvt snev av selvdisiplin enn ingenting!!

Licota 25-01-10 09:34

Sv: Selvdisiplin

Gi bud på qxl! Der kan du gjøre mange kupp. Eller var det netthandel.no

Nei, det med selvdisiplin er ikke så enkelt av og til. Men jeg innbiller meg at man må virkelig ville noe for at disiplinen skal være der. Det er i hvertfall min erfaring.

Vettel 25-01-10 12:43

.. og dessuten steg for steg. Så blir ikke forandringene så radikale og uvante!

Har dessverre ikke noe selvdisiplin til overs. ;)

grotingeling 25-01-10 13:12

Fikk min helt gratis :D
Av min mor fikk jeg følgende oppskrift, som jeg må blande og innta 3 ganger hver dag;

2 deler stahet
1 del egoisme
1 del selvinnsikt
1 klype oppofrelse

Bland alle ingrediensene, og innta dem i løpet av dagen.
Jeg inntar en dose før kl 9, nr 2 mellom 11 og 12 og den siste ca 2 timer etter middag. :visemuskl

Mona S 25-01-10 13:36

Hvis du finner ut hvor man får tak i det, så si i fra, for her i leier'n har vi forsvinnende lite av den sorten:eek:

Kanutten 25-01-10 14:10

Sitat:

Gi bud på qxl! Der kan du gjøre mange kupp. Eller var det netthandel.no
Nei, det med selvdisiplin er ikke så enkelt av og til. Men jeg innbiller meg at man må virkelig ville noe for at disiplinen skal være der. Det er i hvertfall min erfaring.
Så var det denne virkelige villinga da... sukk...:p

Sitat:

.. og dessuten steg for steg. Så blir ikke forandringene så radikale og uvante!

Har dessverre ikke noe selvdisiplin til overs. ;)
Steg for steg er viktig ja.. Og sammen med LITT villing så kommer man i allefall et stykke på vei! :heia:

Sitat:

Av min mor fikk jeg følgende oppskrift, som jeg må blande og innta 3 ganger hver dag;

2 deler stahet
1 del egoisme
1 del selvinnsikt
1 klype oppofrelse

Jeg inntar en dose før kl 9, nr 2 mellom 11 og 12 og den siste ca 2 timer etter middag. :visemuskl
Kan jeg få kopiere denne oppskriften fra din mor?? ALT må testes!! :ja:

Sitat:

Hvis du finner ut hvor man får tak i det, så si i fra, for her i leier'n har vi forsvinnende lite av den sorten:eek:
:lol: Skal si ifra med EN gang at jeg finner noe!!

Charlott 25-01-10 14:11

Hadde det ikke vært for at jeg allerede har gitt bort min kunne du fått av meg assa!

Kanutten 25-01-10 14:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 821271)
Hadde det ikke vært for at jeg allerede har gitt bort min kunne du fått av meg assa!

:klem: Takker! :love:

grotingeling 25-01-10 14:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 821267)
Kan jeg få kopiere denne oppskriften fra din mor?? ALT må testes!! :ja:

Kopier i vei :D

Vettel 25-01-10 14:36

Ser vi har ulik oppskrift. Her er min:

50% oppofrelse/forsakelse
10% ego
40% selvinnsikt

Stahet og konkuranseinnstinkt var slutt da jeg sto i køen.

grotingeling 25-01-10 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 821295)

10% ego
40% selvinnsikt

Du kan få litt stahet fra meg ;)

aslaug 25-01-10 15:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 821232)

2 deler stahet
1 del egoisme
1 del selvinnsikt
1 klype oppofrelse

Denne likte jeg kjempegodt!!! :D:D
Nå lurer jeg på om du vil dele med oss hvorfor du inntar dosene på akkurat de tidene du skrev?

grotingeling 25-01-10 15:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aslaug (Innlegg 821330)
Denne likte jeg kjempegodt!!! :D:D
Nå lurer jeg på om du vil dele med oss hvorfor du inntar dosene på akkurat de tidene du skrev?

Har funnet ut at det er disse intervallene som gjør at jeg ikke blir plaget av søtsug så ofte :D. Så litt etter frokost og lunch er for å holde meg selv i sjakk til neste måltid - den etter middag for å ikke få noen "innfall" på kvelden.:engel_ikk

aslaug 25-01-10 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 821333)
Har funnet ut at det er disse intervallene som gjør at jeg ikke blir plaget av søtsug så ofte :D. Så litt etter frokost og lunch er for å holde meg selv i sjakk til neste måltid - den etter middag for å ikke få noen "innfall" på kvelden.:engel_ikk

Takk skal du ha, ja jeg må bare si jeg kjenner meg godt igjen:):).
Mine 2 vanskeligste tidspunkt på dagen er 2-3 timer etter lunsj og middag. Jeg skal ta mine doser da!!!!!!

Kanutten 25-01-10 16:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 821295)

10% ego
40% selvinnsikt

Samme her...:o

Kanutten 25-01-10 16:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 821304)
Du kan få litt stahet fra meg ;)

Jeg har ikke stahet jeg heller. Min beste egenskap når det gjelder disiplin må være at jeg er kjempeflink til å bestemme meg for at NÅ skal alt bli såååå mye bedre!! Og der stopper det bare liksom..:p

grotingeling 25-01-10 16:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 821354)
Jeg har ikke stahet jeg heller. Min beste egenskap når det gjelder disiplin må være at jeg er kjempeflink til å bestemme meg for at NÅ skal alt bli såååå mye bedre!! Og der stopper det bare liksom..:p

Stahet er herved oversendt pr tankeoverføring, nok til et par dager slik at du har noe å starte med :D
PS! stahet kan være litt vanskelig å fordøye, men hvis du svelger den ned med litt tålmodighet så bør det gå greit :p

Kanutten 25-01-10 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 821356)
Stahet er herved oversendt pr tankeoverføring, nok til et par dager slik at du har noe å starte med :D
PS! stahet kan være litt vanskelig å fordøye, men hvis du svelger den ned med litt tålmodighet så bør det gå greit :p

Tuuusen takk!!! :klem: Stahet sammen med gjørelister ala Gerd MÅ vel gi resultater??

Sambo skriver lister og jeg ser at han bare biter opp ermene sammen med tennene og gyver løs på brettinga! Og han får gjort saker og ting! :heia:

grotingeling 25-01-10 17:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 821357)
Tuuusen takk!!! :klem: Stahet sammen med gjørelister ala Gerd MÅ vel gi resultater??

Sambo skriver lister og jeg ser at han bare biter opp ermene sammen med tennene og gyver løs på brettinga! Og han får gjort saker og ting! :heia:

http://www.33smiley.com/smiley/humor/20.gif - Ser det for meg der han biter opp ermene og tennene...... Men ja - lister hjelper meg i alle fall, kjekt å kunne krysse av for ting som er gjennomført :D

merethe1 26-01-10 09:29

Jeg måtte bruke en stooor porsjon med selvstyrke i går kveld! hadde bakt hveteboller til ungene tidligere på dagen, for det er sånn som mødre må gjøre av og til selv om en går på lav-karbo :-) og gjett hvem som fikk sinnsykt lyst på hvetebolle med smør og syltetøy..eller med brunost..eller hva som helst egentlig.. Men smakte jeg ?? niks!! var veldig flink jente ;-)

grotingeling 26-01-10 09:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av merethe1 (Innlegg 821680)
Jeg måtte bruke en stooor porsjon med selvstyrke i går kveld! hadde bakt hveteboller til ungene tidligere på dagen, for det er sånn som mødre må gjøre av og til selv om en går på lav-karbo :-) og gjett hvem som fikk sinnsykt lyst på hvetebolle med smør og syltetøy..eller med brunost..eller hva som helst egentlig.. Men smakte jeg ?? niks!! var veldig flink jente ;-)

:heia::heia::heia:

Kanutten 26-01-10 11:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av merethe1 (Innlegg 821680)

:heia: :heia: :heia:

Mona S 26-01-10 11:19

Jeg har allerede begynt å tenke på fastelavn. Nybakte hveteboller med krem, syltetøy OG en skive marsipan. DET kan bli litt mer enn min sviktende seldisiplin kan klare å holde ut. Men til mitt forsvar, jeg har både vært på kakao og bollebesøk hos en venninne og holdt meg skinnet, og bakt boller hjemme uten å smake, så litt måteholdenhet klarer jo jeg å utvise også...

Men det var den staheta...den hadde jeg trengt en dose eller to av! For jeg er beslutningsdyktig som få!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.