![]() |
Sukkerfri sjokolade
Hei!
Fant i dag sukkerfri sjokolade fra cloetta. De står dette bakpå : kollhydrater 53g pr 100g sukkeralkoholer 40g pr 100g Stemmer det da at det man regner at det er 13 g karbo pr 100g i denne sjokoladen???? den er søtet med maltiol det er vel godkjent ja? minus 21.8 kg siden september 2009 |
Sv: Sukkerfri sjokolade
Hei,
Ja, du kan trekke i fra sukkeralkoholene, men 13 kh/100 g synes jeg er litt mye om man er på ketolysekuren. I tillegg vil jeg bare minne på at enkelte ikke tåler maltitol så godt... |
Ja det er kanskje det,men spiser aldri en hel sånn sjokolade altså, maks 4 ruter og de inneholder 2.1 karber til sammen ca.
|
Hei,
OK! …men dersom jeg sier at da utgjør de 4 små rutene utgjør 10 % av kh inntaket ditt pr dag! Husk også at søtningsmidler kan være en partystopper og det kan trigge søthungeren. …men til syvende og sist er valget ditt! |
Ja enig med deg der.
Men nå mener ikke jeg at jeg spiser dette hver dag altså. Har den kun i hus for jeg mener det er bedre å ta en bit sånn enn å sprekke hvis man får suget. tusen takk for at du kommer med råd ;) |
Sitat:
Hvilken sjokolade er dette? Og hvor kjøpte du den henne? |
hei!
Jeg fant den på obs! cloetta er svensk og det er en melkesjokolade. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Den nevnte sjokoladen inneholder 53 kh/100 g hvorav 40 sukkeralkoholer/100 g det man skal regne med blir da 13 kh/100 g. Som jeg nevnte tidligere synes jeg det er vel mye når man har et ketogent kosthold, mener det skal være andre merker med mindre kh innhold på markedet. Mange av oss som spiser ketogent er at man ikke bruker ingredienser/matvarer som innholder mer enn 5 kh/100g. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31. |