![]() |
Tyrkisk yoghurt!
Har funnet tyrkisk yoghurt i mange oppskrifter.. finner de ikkje igjen.. Kva bruker ein det til?? Eg fekk for meg å kjøpe det på spar hinn dagen;)
|
Sv: Tyrkisk yoghurt!
Jeg bruker det sammen med egg, fløte og noen frosne bringebær i smoothie, jeg!:sikle:
Kan vel bruke si dressinger blant annet. |
Mener å ha lest her et sted at noen spiser det til frokost? Men vet ikke hva de har oppi da.. bringebær kanskje?
Prøver å finne tyrkisk yoghurt her også, men har ikke hatt hellet med meg ennå.. må vel butikker med stort utvalg tenker jeg. |
2 dl tyrkisk yoghurt
4 ss limesaft 1 avocado (ikke de små) 4 isbiter (eller fire frosne fløteisbiter) 1 egg søtning etter smak og behag. Jeg har ca 2 ts splenda. Evt en skvett fløte. Alt mikses i en blender eller med stavmikser. Hell på 2-3 dl kaldt vann evt litt mer fløte og miks litt til. Smak om du vil ha mere limejuice eller mere søtning. Kjempegod og mettende. Denne holder både til frokost og lunch. |
Et par ss tyrkisk youghurt, en halv ss cottage cheese, en ss sukkerfritt syltetøy, en liten skvett fløte og litt soyaflokker og solsikkefrø. Min favorittfrokost for tida, og er mett i maaaange timer :ja:
|
Hvilken butikiker får dere kjøpe denne youghurten i?
|
Sitat:
Står i melkeskapet, sammen med rømme etc, ikke sammen med den andre yogurten. http://forum.lavkarbo.no/attachment....7&d=1254163414 |
Jeg kjøper min på "pakkissjappa" :D
|
Sitat:
Pleier å blande et par ss rømme i en halv boks CC + litt tilbehør, så en halv ss hørtes så lite ut for min del... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07. |