![]() |
Kan noen hjelpe meg?
Nå er det 4.uken med stillstand på vekta. Har kuttet ut ost for å se om det kan være grunnen men lurer på om jeg da får nok fett i meg.Har spist mye ost og det har vært en fin måte å få i meg fett på. Spiser laks(kokt,røkt eller stekt)hver dag. Lager dressinger med creme fraiche,majones og kesam pluss at jeg drikker kaffe med cocosa. Spiser også en del egg. Håper noen kan svare meg fort :)
|
Sv: Kan noen hjelpe meg????
Har du sjekket kaloriinntaket ditt?
Jeg kan ikke ligge for høyt på kalorier om jeg skal gå ned i vekt, også i ketose. |
Sv: Kan noen hjelpe meg?
Men nå har jo heller ikke mer enn 7 kg som skal ned og det er vanlig at det går tregt eller stopper opp en god stund når du nærmer deg målet.
Trener du? |
Spiser du grønnsaker? Kanskje det kan erstatte noe av det du spiser?
|
Har ikke regnet på inntak av kalorier men tror ikke det er for høyt. Forrige uke var jeg bortreist så da ble det ingen trening og denne uken har jeg vært deppa og ikke giddet å trene :( Spiser lovlige grønnsaker hver dag til middag ja :)
Kan det være mulig at osten har vært partystopper? Det ble kanskje vel mye ost med Nannas knekkebrød og pizzasnurrer :confused: |
Ost kan mulig være stopperen din ja, så hvem vet...kanskje probem er løst! :D *krysse fingre*
|
Ja men tror du jeg får nok fett i meg uten osten ?
|
Sitat:
Ta en skje olivenolje til frokost, på samme måte som man tar tran så får du iallefall i deg fett :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja det har jeg ikke tenkt på. Passer jo fint med både paprika og tomat sammen med egg til frokost. Tar imot alle forslag jeg :)
|
Sitat:
|
Eller bytte ut røkelaksen med bacon til frokost, da får du også fett..
Ellers er jeg ikke så egnet til og tipse om store mengder fett siden jeg selv skal tenke på og ikke få for store mengder. Tips som går igjen er vel gjerne og fylle på med smør og evt lage noen sauser av rømme og fløte.. |
Sitat:
|
Sitat:
Etterhvert som du har forsket litt på om osten har skylden kan du jo teste med alternative oster, tubeost og smøreost etc. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Stress ned å du ;) Stress kan være en partystopper for mange :)
|
Sitat:
|
Noen FÅ raser ned i vekt;) Vi andre går jevnt og trutt( over langen i allefall;) )ned..
|
Sitat:
|
Ja og jeg hører nok til under sistnevnte gruppe :) Får holde meg unna minus 5 kg tråder og bare ta tiden til hjelp og håpe at jeg spiser riktig.;)
|
Vet ikke hvor lenge du har holdt på. Men jeg gikk relativt greit ned de første 10 kg. Hadde noen små vektplatåer underveis på maks 2 uker på disse kiloene. Nå har jeg akkurat vært igjennom et platå på 4 uker. Forsøkte å ikke stresse dette, ha tillitt til at kroppen igjen ville redusere vekten. Og denne uken har det plutselig løsnet igjen. Droppet plutselig ned 1 kg over natta og går nå sakte nedover igjen. Jeg gjorde ingen endringer for at dette skulle skje. Det er jo normalt (desverre, hehe) at vekta går saktere ned jo nærmere man er idealvekten sin.
Jeg fokuserte i denne perioden på hvor utrolig deilig det var å ha stabilt blodsukker, hvor deilig det er å fråtse i så god mat, og hvor deilig det er å ha god fordøyelse og masse overskudd. Dette hjalp på min motivasjon, for jeg ofrer jo ingen ting med denne kosten :). Lykke til videre, hang in there :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34. |