![]() |
Noen spørsmål om ketolyse-kuren ...
Jeg har fulgt ketolyse kuren i snart 4 uker.
Gått ned kanskje 1 kg og minker ikke i cm. Er i ketose hver dag (må jo sjekke det:p) Mener at jeg spiser riktig, holder meg under grensa og pøser på med fett. Drikker ca 3 liter vann, både kullsyre og vanlig. Drikker ikke light brus, bruker ikke søtningsstoffer, tisser masse, svetter en del, har til nå vært mye kvalm og kjenner at energien er heller laber når jeg skal utføre mer enn hverdagslige ting. Har ingen problemer med å følge kuren da jeg liker mater. Selv om jeg trodde at bare det å kutte ut godterier og brus ville føre til vektnedgang i seg selv, har jeg tydeligvis tatt feil der!:( Tar multivit. med magnesium, kalsium og sink. Tar også STACK som inneholder krom, samt trantbl. Så kan vi gå over til spørsmålene: 1: Hvorfor minker ikke vekta og cm? 2: Skal jeg fortsette som jeg gjør da jeg er i ketose, og heller bare vente på bedre tider?? 3: Vil energien komme tilbake slik at jeg føler velbehag med å gå en rolig tur på ski i skogen selv om turen varer over 30 min? 4: Er det noen som har andre gode tips og råd å komme med? 5: Eller er det noen som ser ut fra det ovenfor at jeg gjør noe feil? :o:o:o:o:o:o |
Sv: Noen spørsmål om ketolyse-kuren..
Nøyaktig hva spiser du i løpet av en dag? Og hvor mye skal du ned?
|
Sitat:
Ta gårsdagen... Frokost: Eggerøre av 2 egg , ca 0,5 dl fløte, 3 ss revet ost og krydder. Stekt i nok smør. Hadde 7 skiver STRANDA spekeskinke ved siden av. Masse vann. Middag: Torsk bakt i ovnen med creme fraiche. Forma smurt med olje. Gratinert blomkål med fløte, masse ost og smør. Kvelds: To skiver ketolysebrød (oppskrift her inne 2, 25 g KH pr 100 g) med ekte majones og to skiver trønderfår. Drikker ellers kanskje 4- 5 kopper kaffe der noen får med en t-skje cocosa. |
Skal ned 25 kg.
|
Sitat:
|
Sv: Noen spørsmål om ketolyse-kuren ...
Hva er STACK?
|
Jeg opplevde at brøderstatninger var vektbrems for meg :ja:
|
Sitat:
Er vell for å øke energien og er gunstig for en som er på diett og ønsker å minske kroppsfett og komme i bedre form. Ser nå at den inneholder også antioksidanter fra grønn te,gamboge fruktpulver og bitterappelsinpulver. |
Sitat:
Brødet er noe jeg nettopp har begynt med. |
Sitat:
|
Sitat:
Men skal kjøpe meg kromtabl. i stedet og legge vekk STACK. Vet dere forresten hvordan det er å bruke Reductil under denne kuren? Blir så lei meg og oppgitt da ting ikke fungerer enda jeg har så mye å ta av. Trodde jeg hadde undersøkt masse og begynt veldig strengt for evt. å kunne øke karbo.mengden etterhvert.. Men vanskelig å bli strengere når man liksom har begynt på toppen:( |
Jeg måtte gi opp melkeprodukter, det hjalp hos meg !:)!
|
Sitat:
Åhh:( Hva i all verden sitter du igjen med da?:o |
Dropp slanketabletter av noen form, er mitt råd :) Det er bare lommeboka som blir tynnere av det.....
Tenk rein mat, naturlig mat. Ikke spedde ting osv... I starten (min mening og erfaring) så er det lurt å følge boka, sette seg inn i kuren, hva man kan spise, lære kroppen sin å kjenne. Ingen kropper er lik... |
Sitat:
Nå skal jeg spise pizza.. Første gang jeg prøve ketolyse bakemix:D |
Sitat:
Du kan spise kjøtt i ren form av alle slag og mange slags grønnsaker. De fleste som må kutt fløte/rømme o.l kan spise smør. Og du kan bruke kokosmelk! Det er utrolig mye du kan spise, forkuser på det og ikke hva du ikke kan spise. |
Trener du noe da? Vet at man ikke skal trene veldig hardt men en tur med rask gange for eksempel? :)
|
Sitat:
Joda. Går en tur hver dag. Har Bailine (elektronisk muskelstimulering) 2- 3 ganger i uka og bruker rockering + steppemaskin. I morgen har jeg prøvetime på ett nytt treningssenter da jeg ditcher Sats;) |
Kan jeg spørre hvilke stackere du bruker? De originale eller de du får kjøpt på div helsekoster og pf?
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers er det mange av oss som har fått slanket lommeboken og kun den, ved å prøve Reductil tidligere!;) |
Sitat:
Takk, men har lest den:) Men jeg hadde som sagt kjempegod effekt av den. Problemet var bare at jeg fortsatte å leve som før etter at jeg slutta på tabl. Så det er klart det sier seg selv at jeg gikk som det måtte gå.. |
Som skrevet over her så kan melke/meieriprodukter være en brems.
Men også for mye proteiner og fett kan være en brems. Proteiner fordi at overskuddsproteiner kan bli til glukose, og fett rett og slett fordi det kan blir for mye energi i kosten. Man kan altså være i ketose og brenne fett som bare det, men man kan brenne nesten bare det fettet man får igjennom kosten hvis det er mye. Ergo går man dårlig ned i vekt. Har du regnet ut fett og proteinmengden du får i deg? |
Sitat:
Men de dagene jeg har regnet ut ligger jeg på mellom 150 og 200 gram fett, og mellom 70 og 90 g proteiner(tror jeg) Har får (u)vane å binde opp en del væske, derfor er jeg automatisk litt forsiktig med for mye proteiner. Den siste uka har nok fettmengden vært noe mindre, men er i ketose selv om. Skal prøve å dempe litt på fettet da det vil være trasig om bare det jeg eter er det som forbrennes;) |
Sitat:
Den virker der og da, men ikke på sikt, med mindre man gjør noen grep man fint kan gjøre uten at det koster så innmari mye penger! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53. |