![]() |
Syltetøy
Får ikke tak i Heistad syltetøy :(
(og har hørt at importøren har sluttet med Heistad pga dårlig salg) Kan jeg spise denne fra Lerum: http://www.lerum.no/Produkt/Lerumsyl...2/Default.aspx Ikke det at jeg spiser så mye syltetøy, en gang i uka kanskje med en skive av Karins brød. Har rørt litt bringebær noen ganger også... |
Sv: Syltetøy
Ja, de få gangene jeg også bruker syltetøy, bruker jeg denne.
|
Jeg har og brukt litt av den, men syns smaken er kunstig. Har derimot blanda den 50/50 med rørte bringebær det ble bedre. Nå er det bringebær med stevia om jeg bruker syltetøy...
|
Jeg har brukt litt av det syltetøyet i det siste, ikke mye men bare litt av det eple/pære. Det er veldig godt.
Har også brukt Heistad, er synd om de skal slutte med det :/ |
du kan bestille deg syltetøy på spisdegslank.no:) der er det også flere typer syltetøy,syns ikke de var så gærlig i smak og det er bare 4 karb pr 100gr!
|
i dag kjøpte eg meg jordbær (hadde tenkt å kjøpe ferske, men de hadde bere frosne). mose dei og hadde på bittelitt splenda:) nam!
|
Takk for svar :D
Den eple og pære har jeg faktisk smakt før. Syns den var god, så da er det et alternativ :) |
Hei. Jeg bruker bare denne, siden Heistad tydeligvis er et merke ingen gidder bestille i de butikkene rundt meg.
Den med bringebær er min favoritt. Ifølge etiketten er det 14,5 karbohydrater i bringebærsyltetøyet. Hvor 9,5g av disse er sukkeralkoholer (Isolmalt og sucralose) og 5g er sukkerarter. Man kan vel teknisk sett trekke fra sukkeralkoholene, men jeg bleier å regne 7-8 karber pr 100g for å være sikker :) Jeg syns forøvrig ikke det smaker særlig kunstig, derimot litt friskere enn de nedsukra vanlige syltetøyvariantene :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34. |