Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ketolyse og ergometersykling ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32018)

Skallesei 16-03-10 11:45

Ketolyse og ergometersykling ...

Hei.

Er på ketolysekur og lurer litt på hvor mye jeg burde sykle på ergometersykkelen min om dagen.

Når det er drittvær så liker jeg å mosjonere hjemme i stua på ergosykkelen, men jeg lurer på hvor lenge og hvor tungt jeg burde sykle som et slags minimum for å få fart på fettforbrenningen?
Er overvektig og ikke i særlig bevegelse i det hele tatt i løpet av dagen. Slappt, men sånn er det da bare... :cool:

jvb 16-03-10 11:47

Sv: Ketolyse og ergometersykling....

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skallesei (Innlegg 848655)
Hei.
Når det er drittvær så liker jeg å mosjonere hjemme i stua på ergosykkelen, men jeg lurer på hvor lenge og hvor tungt jeg burde sykle som et slags minimum for å få fart på fettforbrenningen?

Så hardt at du har høyere puls enn normalt og blir litt anpusten, uten å pese. Sykle så lenge du har tid? hehe :)

Gerd 16-03-10 11:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skallesei (Innlegg 848655)
Hei.

Er på ketolysekur og lurer litt på hvor mye jeg burde sykle på ergometersykkelen min om dagen.

Er overvektig og ikke i særlig bevegelse i det hele tatt i løpet av dagen. Slappt, men sånn er det da bare... :cool:

Det står en oversikt i boka om hva slags forskjellige trimformer og anbefalt lengde på de, som tilsvarer 30 minutters gåtur ;)

Viclin 16-03-10 12:27

Sv: Ketolyse og ergometersykling ...

Jeg sykler 1-3 timer flere ganger i uka. På tyngste og nest-tyngste styrke.

Skallesei 16-03-10 12:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 848660)
Det står en oversikt i boka om hva slags forskjellige trimformer og anbefalt lengde på de, som tilsvarer 30 minutters gåtur ;)

Stemmer det, ser at 13min med raskt tempo (22km/t) og 30min med moderat tempo (12km/t) tilsvarer en 30min gåtur. :)

Kommer nok til å ta meg 2 halvtimesøkter om dagen nå til å begynne med tenker jeg. Å gå fra null mosjon til en times sykling om dagen merker jeg nok.

Gerd 16-03-10 13:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Skallesei (Innlegg 848689)
Stemmer det, ser at 13min med raskt tempo (22km/t) og 30min med moderat tempo (12km/t) tilsvarer en 30min gåtur. :)

Kommer nok til å ta meg 2 halvtimesøkter om dagen nå til å begynne med tenker jeg. Å gå fra null mosjon til en times sykling om dagen merker jeg nok.

Ja, det gjør du :ja:
Jeg var overhode ikke fysisk aktiv da jeg begynte ketolyse. Men prøvde å få til noe tilsvarende 30 minutter.... Det er viktig å ikke starte for tøft, men ta det man orker, og øke på etterhvert :)

Lykke til :heia:

Skallesei 16-03-10 17:13

Sv: Ketolyse og ergometersykling ...

Takk for det... =)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.