![]() |
Eggecocotte
Jeg fant denne oppskrifta i et matblad. Har gjort noen små endringer, og håper flere får glede av denne:
1 liten ildsfast form pr egg Meierismør Litt kokt eller røkt skinke, litt stekt bacon e.l. (et par ss pr egg) egg 3 ss fløte pr egg litt under 1 ss fint revet parmesan pr egg Smør formene godt med smør. Hakk opp skinken og fordel den i formene. Skill eggehvite og plommer forsiktig, eggeplommene skal være hele. Ha alle eggehvitene i en bolle sammen med parmesan og fløte, og bland det forsiktig samman. Legg en plomme i hver form og hell eggehviteblandingen forsiktig over plommen. Plasser formene i en større ovnsform, og hell kokende vann i den store forma slik at det står godt opp på sidene av de små formene. Stek herlighetene i 200 grader varm ovn i 10-15 minutter. Eggehvitene skal være stivnet, mens eggeplommene skal være smilende. Server gjerne med litt hakket purre og en ekstra ss smør i hver form. Vel bekomme! |
Sv: Eggecocotte
Spennende :) Denne må prøves!
|
Jeg hadde nettopp denne til frokost!
Kjempe godt var det!!:p En herlig egge variasjon som verken var stekt,kokt eller rørt!:D Jeg hadde litt løk sammen med skinken i bunnen av formene, og det gjorde seg veldig godt synes jeg! Kommer garanter til å lage dette igjen! Gleder meg til å servere denne til venninner på lunjs! |
Så hyggelig at det falt i smak! Kjempegøy å høre at noen får glede av oppskriftene jeg legger ut! Hurra!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52. |